Ryktet säger att pluginet nu ska vara uppdaterat till App Store (med “Alla kanaler” högst upp ;)) Så nu borde vi slippa hålla på att kopiera in bundle.
Har inte kunnat verifiera det själv dock.
Jeg kan verifisere at Viasat Play nå ligger i appstore. Har bare prøvd litt ennå, men noen av tingene fra TV6 har ihvertfall kunnet spilles av fint i Norge.
Og takk for enda en morsom plugin. Keep being awesome.
Haha. Att sätta alla kanaler längst upp gjorde susen ;) Har tittat igenom hela Stor i Japan utan större problem, märkte dock att om jag pausat videon för länge så får den ingen kontakt med servern när jag startar den igen. Verkar som att den tajmar ut. Annars är det hur bra som helst! :)
Det här är fan i mig det fetaste som hänt på mycket länge... Fan vad glad jag blir... är stor narkoman av fotboll :)
Så inte för att jag INTE är nöjd, det är grymt att det finns detta plugin... Men när jag ser vissa fotbollsklipp/sammandrag står det att dom ska vara ca 9 min långa . Men klippen slutar rulla vid 5... Tex: argetina vs brasilien slutade 3-1 men man kan bara se fram tills 2-1 målet. Finns det ngn lösning på detta ?
Visst är det trevligt med lite fotboll bara ett klick bort? =)
Har själv inte sett det klippet så har ingen riktig koll på det. Men, dock verkar det vara en miss av Viasat. Går jag in på deras hemsida och tittar på klippet den vägen så står det att det är 2:33 långt. Och spolar jag fram till slutet så ser man Datolo dundra in 1-2 bollen. Sen bryts det även på deras site.
Vet inte om det bara är den matchen de gjort bort sig på eller om det är samtliga. Kan undersöka det lite närmare senare, men rent spontant så känns det som att det är Viasat som bara lagt ut en liten del av klippet av någon anledning...
Däremot att klipplängden är fel ska jag kolla på och se om jag kan hitta någon info om!
Hej ja fyfan vad skönt att få alla sammandragen med bara ett litet klick... Jag har dock varit borta ett tag så jag har inte kunnat se dit svar... du har nog rätt att det är dom som har krångel på deras sida, de har haft lite problem med den där sidan från och till.
Skulle även höra med dig om det kommer att vara möjligt framöver, att använda sig av deras demand tjänst som de erbuder, via plugin:et ? Tex: i bland tv sänder de inte en viss match som man vill se, men man har då istället möjligheten att köpa den streamad via deras hemsida för ca 49 kr....
Förstår om det är en teknisk omöjlghet, men det skadar inte att fråga, mycket vill ju ofta ha mer :)
■■■■ va nice!
Härligt jobbat.
Nu har de lagt till SVT play… vet att den finns som en egen app men kan man inte lägga in den med eller har du redan fixat detta?
/Patrik
Hej
Jag har problem med att få svt och Viasat att fungera, får fram alla ikoner och val av program men när jag väljer något står det väntar på respons i 3sec
sedan händer inget.(får vissa cnn program att fungera).Har MacOS X 10.5.7 och 1.83 intel core duo mac mini Tacksam för svar
Hmm.... har du någon popup-blocker installerad i Safari? Eller något liknande?
Hej
Tack för svaret ,men det fungerar ej.Jag kan se viasat via Safari men inte via Plex .jag kan se vissa korta klipp från SVT Play ca1min.
Det var itne det jag frågade =)
Det har visat sig att Plex kan bugga ur i Apparna ifall man har t.ex. Glimmer Blocker installerat i Safari. Trots att filmen fungerar i Safari. Skulle vara intressant att veta ifall det är något sådant som försigår.
Jag ominstallerade plex efter det fungera det.
Finns det möjlighet att integrera Spotefy?
Viasat fick för sig att ändra sin grafisk profil på TV3 (till det sämre, i mitt tycke).
Här kommer uppdaterade versioner av kanalikonerna.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/viasat_tv32.png
Så, då har jag hunnit uppdatera mig lite i tråden. Lite snabba svar
@Manjola: Njä, Viasat Demand är lite för avancerat. Både tekniskt och framför allt ur säkerhetsperspektiv. Det krävas det en hel del, kryptering, säkra kanaler etc, för att hålla på att pilla med kredit kort för betalning. Och det är ingenting jag känner mig redo för att slänga upp i ett plugin just nu. Tyvärr…
@i98nop: Just nu finns ingen tanke att integrera in svt play nej. Det är ju inte jag som gjort den utan det är ett par talangfulla herrar, bla Atrus, som snickrat ihop det. Just nu känner jag att det fungerar bra med två olika plugins. Börjar dock Kanal5, tv4 och liknande ploppa upp så får vi väl kanske ta oss ett snack om en gemensam app.
@erik Larsson: Skönt att det löste sig med pluginsen. Sedan antar jag att du menar ett separat plugin för Spotify. Vilket i teorin är möjligt, men samtidigt inte genomförbart. Spotify har ett API som det går att koppla upp sig mot och på så sätt integrera tämligen enkelt. Däremot är det folk som gjort det tidigare, bl.a. till Android-mobiler, men detta blev inte alls speciellt uppskattat av Google och de andra bakom Android så det stängdes ner direkt. Så till Spotify tänjer på gränserna så finns det egentligen ingen poäng att starta upp något sånt projekt.
@Atrus: Får slänga in ett tack för att du hjälpte Erik. Dessutom, kan Plex uppföra sig konstig med Safari Addons? Det lät ju som en väldigt spännande bugg, undrar hur de är kopplade…
@tassitassi: Håller med, nya loggan är inte vacker. Dyr var den säkert också. =) Men hur som helst så kommer de nya bilderna upp om ett tag! Tack för hjälpen!
[quote name=‘Jappen’ date=‘Sep 18 2009, 03:28 PM’ post=‘55277’]
Så, då har jag hunnit uppdatera mig lite i tråden. Lite snabba svar
@Manjola: Njä, Viasat Demand är lite för avancerat. Både tekniskt och framför allt ur säkerhetsperspektiv. Det krävas det en hel del, kryptering, säkra kanaler etc, för att hålla på att pilla med kredit kort för betalning. Och det är ingenting jag känner mig redo för att slänga upp i ett plugin just nu. Tyvärr…
Okej, det var synd, nä tänkte mest för att jag såg att netflix hade en app med inloggning, men den kanske har helt andra tekniska förutsättningar… men det spelar ingen roll, tackar så otroligt mycket för det som finns nu… har kommit till stor användning
Ingen fara, your welcome =)
Back in the days så pajade Plex-pluginerna om man hade vissa Addons. Jag tror vissa delar av det har blivit fixat redan, men jag vet inte om allt löst sig. Därför gav jag det som förslag på lösning.
Hur sitter det ihop? Well, Plex-pluginerna använder sig av Webkit som Safari använder sig av. Så det man installerar i Safari påverkar Plex till viss mån.
Oavsett vad jag vill se så får jag felmeddelandet: “Error while opening file”
Vad beror det på eller är det såkallat “skit-bakom-spakarna”-fel?
Annars så uppskattas detta verkligen med plug-inet, suveränt jobbat!
Då kör vi lite felsökning!
Felet kommer alltså i pluginet när du väljer program? Och du har inte problem med några andra plugins?
Sen kan vi börja med.. Fungerar det för dig att se program genom denna länk eller får du något fel där?
http://www.plexapp.com/player/player.php?url=rtmp://mtgfs.fplive.net/mtg/flash/&clip=/sweden/tv3/Beeing_Bingo/Program/being_bingo_107
Och om du har möjlighet, skulle du kunna lägga upp din loggfil för pluginet? Loggfilen kan hittas under ~/bibliotek/logs/PMS Plugin Logs/Viasat....någonting =)
Sökvägen är tagen ur minnet så inte 100 på att den är rätt, men annars så uppdaterar jag sökvägen när jag kollat upp den.
Förhoppningsvis så säger loggen någonting vettigt om felet.
TV8 samt Alla kanaler fungerar inte för mig
http://data.fuskbugg.se/skalman01/com.plexapp.plugins.viasatplay.log
Så dom håller på att bråka… Antingen så ligger tv8s xml nere just nu. Kör jag sökvägen så får jag ett tomt resultat. Eller så har de flyttat den någonstans. Ska sniffa lite och försöka lista ut vad.
Är det som ställer till det för “Alla kanaler” enligt loggen också. Ska ta och bygga in en liten fix så att om den inte hittar en kanal ska inte alla andra förstöras.
Tack för loggen, återkommer med resultat!