Viasat Play

Jag är ju ingen fena på varken Mac eller Plex men installationsprocessen är ju inte rocket science direkt. Har inte givit mig på andra plugins, alltså borde det inte vara något annat i själva Plex som stör Viasat Play pluginet. Kör Snow Leopard om det nu kan hjälpa men det fungerade inte innan Snow Leopard heller. :huh:

Hehe, nej, själva installationen av plugins är inte allt för svår så det har jag fullt förtroende att du satt utan problem. :D
Det jag satt och lurade över var om det något i själva Plex som spökade eller om det var viasat. Pluginet använder nämligen en "inbyggd" spelare för att spela upp klippen och då jag inte ser något tokigt i loggen, samt att du kan använda samma spelare i Safari utan problem, så gick min tanke först hit.

Sitter även jag på snöleoparden och senaste versionen av Plex. Så jag ska testa och se om jag har samma problem när jag kommer hem. Återkommer (sent) ikväll eller imorgon bitti med resultat!

Uppskattas verkligen med all hjälp man får här, grymt bra, mycket tacksam! :rolleyes:

Men detta problem har pågått länge för mig, i alla fall sedan över 1 månad tillbaka och vad jag har förstått så verkar det ha fungerat för alla andra? Ordet dumburk känns användbart nu då det verkar som just min dator har fått mupp… :angry:

Då du säger en månad… innebär det att du laddade hem senaste versionen via wikin eller? För pluginen har varit trasig ganska länge. Det var inte förrän för någon dag sedan som den senaste versionen dök upp i App Store och kunde uppdateras. Den kunde dock laddas hem från Wikin för några veckor sedan.

Drog ner från Wikin idag… :huh:

"Tyvärr" så fungerar det utmärkt hemma hos mig.
Jag är ganska långt ifrån expert på Plex överlag, så jag känner mig lite vilsen. Men bara för att vara säker på de grundläggande sakerna, du sitter inte bakom någon vpn? Du har senaste Plex installerat då du kör snow leopard (0.8.3)?

Tog du det från wikin igår så ska du ha den senaste version ja. Du hade ingen gammal version installerad? Från wikin eller från Appstore som på något sätt krockar? Lättaste vägen att installera är ju annars att gå via Appstore i Plex då allt sköts automatiskt.

Blir många frågor, men vill som sagt försöka få bort de grundläggande först. =)

- Jag kör VPN men det fungerar varken när den är på eller av.
- Jag har version 0.8.3 av Plex
- Går det att ha en gammal version installerad av VP, man ersätter ju bara bundlen?

Ska pröva Appstore, men hur gör man då? :rolleyes:

Ja du. Det låter ju bra.

Det enda jag märkte när jag utvecklade var att om man har en version från appstore och lägger till en annan version manuellt så krockar de och var lite slump vilken version som dök upp.

För att installera från Appstore:

Plocka bort bundle du lagt till manuellt.

Start plex

Välj “Gå till AppStore”

Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut här, men har för mig att det finns “categories” och “tv” som underrubrik. Där borde viasat finnas.

Då är det bara att klicka på denna och välja installera i rutan som dyker upp…

Vi får hoppas det löser det för jag börjar rinna ut på idéer. :slight_smile:

TAAADAAAA!! :smiley:

Nemas problemas, nu fungerar det klockrent! Stoooort tack för all hjälp! :slight_smile: Gjorde alltså som du sa, tog bort den manuellt överförda bundlen och använda istället AppStore (sorry för min dumma fråga, hade bara råkat ta bort AppStore från min huvudmeny…), livet leker nu!

Lysande!

Vet inte varför det hjälpte, men glad att det gjorde det! :smiley:

Tja.

Tackar för en lysande plugin. För mig har den sen nån vecka tillbaka slutat fungera helt. Jag kan öppna den, och bläddra bland kanaler och program men så fort jag öppnar en stream så blir rutan svart, och det visas aldrig någon bild. Det hänger sig inte, utan jag får trycka på stop för att komma tillbaka till programvalet och sedan backa därifrån.

Har det hänt något med viasats xml-flöde, eller är det bara för mig det strular?

Carl

Har exakt samma problem. Någon som har en lösning?

Har även problem med att kolla tv3 play via Firefox. Får upp en ruta om att skriptet går för långsamt och måste avslutas. Testad både på min MacMini och MacBook Pro med samma resultat. Dock fungerar det fint via Safari.

Samma beteende för mig. Helt svart i rutan och inget ljud. Det går att hitta program från veckan, men inte att spela upp dem.

Ja, någonting är väldigt galet just nu.

Har inte hunnit kollat allt för noga än, men XMLerna och det flödet ser ut att fungera bra. Inga fel syns i loggen när man startar ett avsnitt. Men som ni säger så händer det inte så mycket och kör man via deras site spårar flash ut. Det kan ju bero på antingen att flash själv är dåligt byggd, eller t.ex. då att det tar för lång tid att hämta upp avsnitt. Så det är inget säkert kort att skylla allt på dem redan nu. =)

Ska testa att sniffa lite nätverkstrafik när jag kommer hem och se om man får ut någon vettig data därifrån.

Trippelkolla även så att ni inte råkat installera Flash 10.1 beta. Ja jag vet att ni förmodligen vet om det problemet, men dubbelkolla ändå :slight_smile:

Flash 10.0.42 hos mig.

Hej!

Har samma problem här med. någon som kommit på lösningen (har flash 10.0.42)?

Samma här. Ingen bild alls. Som tur är räddade det mig från ett Let's Dance-avsnitt häromdagen när tjejen ville se, men nu vill jag se vad som hänt i området och Efterlyst vägrar starta. Bara svart. Why?

Vi får hoppas att “Jappen” som skrev pluginen får tid att bugfixa den.

Finns det någon uppdatering till detta ?