Gissade på att det var det som sabbade Alla kanaler också. Tack för tiden du lägger ner på detta =)
Hej alla,
ursäkta jag varit lite off senaste tiden. Varit mycket jobb och annat smått och gott som min arbetsgivare tycker jag ska prioritera före mina hobbyprojekt. Konstigt men sant. =)
I alla fall så håller Viasat på för fullt att byta system för hur play kanalerna fungerar, och därav så byts länkarna jag använt mig av bytts ut också. Än så länge tror jag de bytt tv6 och tv8, så därför fungerar de inte så bra i pluginet. Jag har i alla fall jagat rätt på de nya länkarna och ska printa in dessa i koden så ska alla kanaler fungera som vanligt igen. Kodändringen går snabbt, sen ska den bara gå igenom alla vanliga steg för att få uppdateringen ut i storen. Så förhoppningsvis innan helgen ska allt vara uppe och rulla igen!
Åter igen, ursäkta att det tog sån tid.
Nu måste jag be om en tjänst igen…
tassitassi. Bilderna du la upp på förra sidan (nya 3-loggan). Finns det någon möjlighet att lägga upp dem igen på något annat ställe alternativt maila dem till mig?
Försöker jag spara ner de nu så blir de nämligen 512*512 vilket kanske är lite väl snålt. =) Verkar vara nya forumet som har någon gräns.
Så fort jag tryckt in nya bilder så åker ny version upp. Var lite knepigare än väntat, men allt verkar fungera smärtfritt hät hemma i alla fall…
512x512 för en logga är inte speciellt snålt =)
Alla pluginers loggor är det nu. Det räcker mer än väl, de är ju inte sååå stora i Plex :)
Originalen är gjorda i 512x512. Det är standard för Mac OSX och även för Plex. Som Atrus säger så räcker det gott och väl =)
Kul att du är tillbaka och jobbar på pluginnen! Speciellt nu när min kabel-tv dog utan anledning för 15 minuter sen. B)
Ahhhhh… Jag som är ute och cyklar.
Vet inte varför, men av någon anledning så fick jag för mig att ikonen för “Alla kanaler” skulle vara bakgrundsbild över hela skärmen. Men ja, något slog fel i huvudet.
Då fixar jag det ikväll.
Varken TV6 eller TV8 verkar funka
Nej, tv6 har ju nu gått över till nya systemet tyvärr. Även delar av tv3 ligger på nya systemet och fungerar inte med versionen som är ute nu. Detta är i alla fixat i uppdateringen som tyvärr verkar ta lite tid att få ut. Legat i kö till appstore sedan den 22:a oktober nu.
Om man inte orkar vänta på den “officiella” updaten genom app store så finns däremot möjligheten att installera det manuellt. Nya versionen ligger på wiki (http://wiki.plexapp.com/index.php/Viasat_Play). Har man dock redan lagt in den från App Store så rekommenderar jag att man avinstallerar den först. Annars blir det två versioner av pluginet och Plex blir lite förvirrad.
haha. hade totalt missat att kolla wikin. tack för den :)
Jag ska kolla upp varför den inte dykt upp i App Store:en. Vem mailade du? Det räcker inte att bara ladda upp den på Wiki:n, men det vet du säkert redan =)
Ja, det kan ju mycket väl vara mitt fel också då jag har dålig koll på hur själva “byråkratin” med upload fungerar för plex. Det jag gjorde var kort och gott att skapa en ticket i Lighthouse och assignade den till Isaac (som tog hand om den förra gången). Antog att han skulle se den då, men så är kanske inte fallet. =)
https://plexapp.lighthouseapp.com/projects/31804/tickets/190-viasat-play-plugin-updated
Edit:
Ni får för övrigt hålla ögonen öppna efter buggar och problem. I princip är varenda kodrad utbytt till denna version med kanaler och program som hämtas från olika ställen mest hela tiden. Därav kan det mycket väl smugit in något fel här och där, men vi hoppas att så inte är fallet!
Isaac har varit på semester så det är därför =)
Jag har bett honom kolla lighthouse direkt han får tid.
Ahh, det förklarar en del. Men ja, lite semester är han ju värd så då kan man leva med lite försening. =)
Tack för hjälpen!
Ledsen för att jag inte har svarat, har hur som helst laddat ned senaste versionen och det fungerar fortfarande inte. Jepp, kan se programmet du länkade.
Bifogar loggen som du efterfrågade :) Stort tack för hjälpen!
Loggen finns [här!](http://www.noshit.se/com.plexapp.plugins.viasatplay.log)
Hmm... jag ser inget obvious i loggen. Kan du testa spela upp denna i Safari: http://www.plexapp.com/player/player.php?url=rtmp://mtgfs.fplive.net/mtg/flash/&clip=/sweden/tv3/Lyxfallan/Season7/lyxfallan_701&live=tru
Och sen testar du samma fil i pluginen i Plex (Verkar vara säsong 7 avsnitt 1 av Lyxfällan).
Går att köra i Safari, i Plex blir det precis som tidigare "Error while opening file".
Mycket ologiskt. Det enda jag kan tänka mig är att du har den gamla versionen av pluggen. Är du 100% säker att du har senaste?
Uppdaterade precis (igen) med den senaste bundle-filen och fortfarande får jag felmeddelandet. Jag har prövat på en rad olika säsonger, tv-program och avsnitt, inget fungerar. Sjukt oklart! Verkar inte kunna se vilken version jag har men storleken på filen är “487 K på skiva”.
Processen ser ut så här för mig:
1 Startar Plex
2 Går in under Filmer
3 Bläddrar ner till Viasat Play
4 Väljer kanal, i detta fall TV3
5 Väljer program, säsong och avsnitt, klickar på Enter
6. “Error while opening file”
Något fel jag gör? Något mer jag kan testa?
Låter som du gör allt rätt. Kan TV3 ha breakat kompabilitet igen Jappen? Jag sitter tyvärr på jobbet och kan ej testa Plex för tillfället.
Kommer in mitt i diskussionen här… Men som Atrus säger, det låter väldigt konstigt.
Kollar jag loggen så hämtar den upp rätt data hela vägen. Du har senaste versionen kan jag läsa ur loggen. Och hade du inte haft rätt version så hade du aldrig kommit så långt som att välja avsnitt.
Sitter ju också på jobbet någon timme till, så har ingen möjlighet att kolla på ett tag.
Det som är mest mystiskt är ju länken som Atrus drog ut ur loggen… http://www.plexapp.com/player/player.php?url=rtmp://mtgfs.fplive.net/mtg/flash/&clip=/sweden/tv3/Lyxfallan/Season7/lyxfallan_701&live=true
Det är ju exakt denna länk som Plex använder för att spela upp klippet, så varför det fungerar i Safari men inte i pluginet är det som förvirrar mig mest för tillfället.
Hur ser det ut med andra plugins? Då jag inte är hemma har jag dålig koll på vilka plugins som använder sig av den inbyggda spelaren. Hur ser det ut med svt Atrus? Kör ni via plexapp.com?