Nu finns den nya versionen officiellt i Plex's Channel Directory!
För er som nu har beta-versionen installerad(enligt instruktion i detta forum), gör så här för att "gå tillbaka" till den officiella:
Gör en backup på ViasatPlay.bundle(man vet aldrig vad som kan gå fel :) )
Tag bort den ifrån plugin katalogen(manuellt)
Gå in och installera den ifrån Plex
Om något skulle strula:
Avinstallera via Plex
Kopiera tillbaka backupen till plugin katalogen
Rapportera i denna tråd vad som gick fel(det startade inte, inga videor fungerar etc).
Notera dock!
- Det verkar som att Samsung klienten har problem med den nya officiella versionen, felutredning pågår. Om du kör Samsung och det fungerar idag, installera inte den officiella versionen enligt ovan.
- Kör du nyaste versionen av ServiceCode.pys för Viasat. Jag la en @deferred dekorator och tog bort @indirect(eftersom deferred ändå fördröjer anropet). Kan det vara den som ställer till det för Samsungen. Prova att ta bort den och se om det fungerar.
Sen hjälpte det dock inte - verkar inte som att Samsung gillar deferred vad det nu betyder. Vad betyder det?
Sen så funkar ju som du vet inte
GetClientDependentURL
Sen blir det väl kanske lite kostsamt att göra en HTTPRequest för all avsnitt etc som man inte vill kolla på? Dvs att du kollar upp om de är mp4 eller m3u8 innan man rapporterat tillbaka? Eller är det det som deferred är till för? Dvs att detta endast görs för avsnittet man väljer att spela?
EDIT:
verkar som att Samsung tolkar deferred som indirect - fast den verkar inte fatta att det är HLS com gäller?
Sen hjälpte det dock inte - verkar inte som att Samsung gillar deferred vad det nu betyder. Vad betyder det?
Sen så funkar ju som du vet inte
GetClientDependentURL
Sen blir det väl kanske lite kostsamt att göra en HTTPRequest för all avsnitt etc som man inte vill kolla på? Dvs att du kollar upp om de är mp4 eller m3u8 innan man rapporterat tillbaka? Eller är det det som deferred är till för? Dvs att detta endast görs för avsnittet man väljer att spela?
EDIT:
verkar som att Samsung tolkar deferred som indirect - fast den verkar inte fatta att det är HLS com gäller?
@deferred talar om för klienten att vänta med att anropa tills uppspelning skall starta. Därför behövs ingen Callback eftersom klienten ändå kommer att anropa den direkt.
Vad jag vet så finns inget annat sätt att deklarera flera strömval för en klient förutom att använda @deferred. Man kan ljuga och säga att det finns båda varianterna men det ställer till med problem för en hel del klienter som då väljer första bästa(som kanske inte finns).
Det blir ett dilemma det här, antingen kan man ju:
Skippa MP4 helt och då fungerar inte vissa program.
Ljuga, med följd att vissa klienter inte kommer att kunna spela upp MP4:orna(om man placerar det valet sist i listan)
Deklarera HLS med indirect och sedan ändra sig till MP4. PMC/PHT hänger med på detta, men inte iOS baserade klienter och även inte Plex/Web
Jag har samma dilemma med SVT där vissa klipp är flv. Jag funderade på att utnyttja nån dict eller liknande för att lagra flv. Dvs alltid rapportera hls, men om man i callback insåg att det egentligen var flv, så kunde man lagra detta i nåt globalt minne. Så att man nästa gång returnerade tex mp4 istället för hls. Då kunde man i sin client försöka igen och så funkar det andra gången.
Men jag är för dålig på python för att veta hur man gör…
Jag använder klienten på en 2012 es8005 från samsung och den stängs av när jag försöker öppna ett program i någon av kanalerna i viasat plugin.
Samsung klienten stödjs för närvarande inte, se tidigare diskussion i denna tråd. Förhoppningsvis kanske en lösning kan hittas inom en snar framtid ...
Jag har samma dilemma med SVT där vissa klipp är flv. Jag funderade på att utnyttja nån dict eller liknande för att lagra flv. Dvs alltid rapportera hls, men om man i callback insåg att det egentligen var flv, så kunde man lagra detta i nåt globalt minne. Så att man nästa gång returnerade tex mp4 istället för hls. Då kunde man i sin client försöka igen och så funkar det andra gången.
Men jag är för dålig på python för att veta hur man gör...
Har du nåt exempel på nån mp4 hos Viasat?
Service-kod kan ej uttnyttja den Dict som man kommer åt genom själva pluginen. Jag ska höra lite med Sander och Mike om de har något tips på hur man löser detta. Roten ligger ändå i Samsung-klienten, så det är där man borde se om det går att fixa.
Är det jag som kanske missat något, men jag har precis skaffat Viaplay och installerat appen i plex men hittar du inte viasatplay någonstans med t ex sporten då jag bara får upp tv3play, tv8play och tv6play. Är det något mer som ska installeras?
Viaplay är nåt annat. Det fanns en plugin till den som togs bort. Har den lokalt. Kan kanske lägga upp den i ett eget repo på github. Vet inte om det fungerade att spela upp från den då jag inte har viaplay. Men det gick iaf bra att navigera runt. Sen var man nog tvungen att vara inloggad på servern. Just sport kategorin saknades dock också…
Viaplay är nåt annat. Det fanns en plugin till den som togs bort. Har den lokalt. Kan kanske lägga upp den i ett eget repo på github. Vet inte om det fungerade att spela upp från den då jag inte har viaplay. Men det gick iaf bra att navigera runt. Sen var man nog tvungen att vara inloggad på servern. Just sport kategorin saknades dock också...
Tråkigt, hoppas någon i framtiden kan fixa till det då. Vore ett grymt tillskott till alla andra appar.
JAg har problem med den. När jag startar ett program så laddar den först men sen blir tv skärmen svart i ca 2 minuter och sedan kommer ljudet från programmet igång men inte bilden. Jag testa flera olika program på tv3 och tv6. Vad kan det bero på?
JAg har problem med den. När jag startar ett program så laddar den först men sen blir tv skärmen svart i ca 2 minuter och sedan kommer ljudet från programmet igång men inte bilden. Jag testa flera olika program på tv3 och tv6. Vad kan det bero på?