Nu säger den network error occurd.
Nu säger den network error occurd.
Hmmm, ok. Det finns ett sätt kvar som jag kan komma på, men då krävs ändringar så att kanske inte mer än 5 avsnitt visas åt gången(eftersom det annars skulle innebära väldigt hård belastning på viasats servrar). Kan ta en ■■■■ på detta imorgon.
En kontrollfråga:
- Var det ett klipp eller ett helt program du försökte spela upp?(Klipp har jag inte lagt in stöd för eftersom hela program då inte skulle fungera)
Det var ett program.
Tack för all tid du lägger ner.
/Hans
Nu fungerar det :-). Jag ändrade till force local transcoding på samsung klienten. Nu är det bara TV4 play som inte fungerar. Där säger den file not found. Har du möjlighet att kolla på den också?
Fackförbund hjälpen!
Hans
Fackförbund hjälpen!
Hans
Hälsa fackförbundet :-D
Hahahaa, jaa det skulle naturligtvis vara tack för hjälpen :-)!
Nu fungerar det utan force local transcoding också. Version 3 var kanon :-). Nu ska jag testa och se om det var det som gjorde att femman hackade också.
/Hans
Lägger upp en version för er som kör med Samsung(tills problemen är lösta i den klienten, eller om vi kan hitta en annan väg framåt):
- Ladda ner
- Zippa upp
- Placera i PMS plugin katalog
- Starta om PMS
Ni behöver inte krångla med debug flagga eller symlänk, jag har satt debug-flaggan i den bifogade filen.
Eftersom jag inte har en Samsung att testa på så säg gärna till om det inte fungerar
UPPDATERING:
Version 3 attachad
Bugar o bockar...... verkar att fungera utmärkt.
Mvh
Janson
En ny version med:
- TV10 Play
- Sökfunktion(tack JeppeTh som gjorde denna!)
finns snart ute
Ska ta mig en ■■■■ på att uppdatera Samsung-versionen ovan också inom snar framtid.
Ser fram emot en uppdaterad samsung version. Tack så hemskt mycket för allt jobb du/ni lägger ner på det här!
/Hans
Ok!
Här kommer en version för Samsung
Säg till om den fungerar
Version 1
UPPDATERING:
ViasatPlay skall nu fungera i den officiella versionen.
Ok!
Här kommer en version för Samsung
Säg till om den fungerar
Version 1
Tack för den.... inte hunnit testa så jättemycket.... men verkar funka..
Janson
Fungerar klockrent :-). Jag var in och tittade på båtmagasinet på tv8play. Där fanns det bara clips och inga avsnitt. Beror det på att de inte ligger kvar på nätet?
Tack för ett kanon jobb :-)!
Hans
Tack meo!
Jag skaffade Plexpass enbart för att kunna hämta den senaste versionen för Samsung.
Den fungerar perfekt!
Går det att få en specialversion av Plex till samsung om man har plexpass? Jag har det också men trodde bara det gällde PHT och PMS.
/Hans
Ska man kunna se tv3play på plexconnect på apple tvn?
Kan se miniatyrer (bilder) på avsnitten samt läsa vad avsnittet handlar om. men när jag klickar på play så står det:
Trailar är inte tillgänglig. Försök senare.
Fungerar klockrent :-). Jag var in och tittade på båtmagasinet på tv8play. Där fanns det bara clips och inga avsnitt. Beror det på att de inte ligger kvar på nätet?
Tack för ett kanon jobb :-)!
Hans
Fint!
När det gäller vilka program som erbjuds via Plex så är det samma utbud som för iPad/Android apparna, dvs alla program finns inte(om man jämför mot websidan). Jag hade en version tidigare som försökte erbjuda alla program, men det gamla API:t verkar inte vara särskilt stabilt. Kanske kan kolla på detta igen för att se om det finns något jag missat, för nu bygger hela pluginen på den mobila versionen av API:t.
Ska man kunna se tv3play på plexconnect på apple tvn?
Kan se miniatyrer (bilder) på avsnitten samt läsa vad avsnittet handlar om. men när jag klickar på play så står det:
Trailar är inte tillgänglig. Försök senare.
Hej!
PlexConnect klienten har problem när man ber den att vänta med att fråga efter videoinformation tills dess den verkligen skall spela upp programmet(samma problem med Samsung). Detta är alltså ett klient problem och borde alltså rättas i klienten.
Tänkte dock jag skulle försöka hitta ett sätt att få kompabilitet för alla klienter(speciellt Samsung och PlexConnect) som det inte fungerar för nu, men måste labba lite. Det hela handlar om att om jag skriver om pluginen så kommer vissa program sluta att fungera(som nu fungerar på andra klienter än Samsung/PlexConnect). Tror inte det är så många program som detta slår på och därmed kanske man kan leva med det....
Återkommer om jag hittar den gyllene medelvägen :)
Slängde nyss upp en pull-request som kommer fixa uppspelningen för både Samsung och PlexConnect.
Tack meo!
Jag skaffade Plexpass enbart för att kunna hämta den senaste versionen för Samsung.
Den fungerar perfekt!
Inga problem, kul att det funkar! :)
Vi som utvecklar plugins har inte något med PlexPass att göra, dvs vi gör detta för att vi tycker det är kul. Ditt PlexPass bidrag kommer att göra nytta iaf, så att b.la. PHT och PMS kan utvecklas. Sedan så går även detta till att underlätta och lägga till nya features för det Plugin framework pluginsen använder. Nästa stora lyft jag personligen hoppas på är stöd för undertexter i plugins.
Jag har inte hitta någon annan plats att hämta ditt plugin på än från detta forum.
Jag trodde att man var tvungen att ha plexpass för att kunna hämta filer och skriva på forumet.
Slängde nyss upp en pull-request som kommer fixa uppspelningen för både Samsung och PlexConnect.
Gôtt jobbat...
Drog ned den för att testq... verkar funka fint på Samsungen...
Janson