Beste mensen,
Ik heb wat advies nodig.
Mijn huidige setup:
QNAP TS653B NAS (Plex Media Server laatste versie)
De PlexPlayer draait op HD-station van de NAS en zit met een HDMI verbonden aan een Denon AVR-S750h receiver.
De 4K TV zit met HDMI verbonden aan de Denon receiver (is een 4K, ATMOS etc receiver).
Alles is tevens met CAT6 kabels verbonden aan mijn netwerk.
Het loopt allemaal niet meer zo lekker. Jarenlang zonder problemen op deze manier kunnen kijken maar sinds een paar maanden loopt het beeld te haperen, kleine micro-haperingen en de plexplayer (die ik dus via HD-station van QNAP gebruik) begint ook vervelend te doen. De receiver is nieuw en alles liep netjes toen ik deze een paar maanden geleden installeerde. Maar nu dus die haperingen steeds, weet ook niet of het door de receiver zou kunnen komen.
Omdat ik eigenlijk niet weet wat ik kan doen om het te verbeteren ben ik van plan om een Nvidia Shield Pro aan te schaffen.
Ik zou dan de PlexMediaServer hierop willen installeren en tevens de PlexPlayer. De NAS is dan alleen nog maar van belang voor de opslag.
Maar kan de shield zowel de server als de player tegelijkertijd zonder problemen draaien? En zo ja, ook nog als er vanaf andere TV’s of androiddevices films bekeken worden?
Dus de Shield moet dan mij PlexPlayer worden en tevens de server.
Iemand een advies hierover of andere mogelijkheid?
Alvast bedankt.
Wigo