Android mediaspeler

Hallo,ik heb Plex geinstalleerd op mijn imac en dat werkt prima.
Nu heb ik ook Plex geinstalleerd op mijn Android mediaplayer,maar daar zie ik niks staan in mijn bibliotheek.
En als ik op mijn imac kijk ziet plex wel mijn Android mediaplayer.
Zowel de imac als de mediaspeler zijn met netwerkkabel aangesloten dus niet via wifi.
Wat moet ik nu doen om mijn films die in mijn plex op de imac staan ook te kunnen zien op mijn Android speler?

Hoi!

Plex kan alleen maar media beschikbaar maken als die gezien worden door een Plex Media Speler of een Plex client die als server staat ingesteld.

Je kunt dit onder Android doen door te gaan naar Settings > System > Advertise as server

Hallo nilsv,

Dank je wel voor het meedenken, maar jou advies heeft niks veranderd .Ik zie nog steeds niks verschijnen in de bibliotheek.

@nilsv said:
Je kunt dit onder Android doen door te gaan naar Settings > System > Advertise as server

Deze optie is alleen nodig als je bestanden die op je Android apparaat staan beschikbaar wilt maken. @andrebuyk wil volgens mij de Android speler puur en alleen als speler gebruiken (en niet als server, want de iMac is al de server).

Zijn de server en de Android speler ingelogd op je Plex account?

Hallo sander1,
Je hebt gelijk ik wil mijn android speler alleen als speler gebruiken.
Ja de server en android speler zijn ingelogd op mijn account.
Maar omdat het niet wilde lukken heb ik plex verwijdert en opnieuw geinstalleerd en toen werkte het direct zonder problemen.
Het enigste verschil is dat ik nu moet betalen voor plex anders werkt deze maar 1 minuut met afspelen.
En het afspelen van films hapert een beetje maar dan zal ik denk ik een beetje met de videoinstellingen moeten spelen.
Dank je wel voor het meedenken.