muffen
December 9, 2013, 8:48am
1
Hej,
Jag har använt konstellationen PLEX server- Plex app på Ipad (3) – Apple tv3 under ca 18 månader.
Det har fungerat bra, någon gång har det strulat men absolut inte så ofta.
Men nu det senaste har det mer eller mindre varit något strul vid varje försök att titta på en film.
Ibland är det inget ljud, ganska ofta laggar ljudet, kan även vara svårt att hitta undertexter när undertexter finns osv osv..
Nu när den senaste uppdateringen utav Plex appen kom på IOS så går det inte att låsa Ipad:en för då avslutas Airplay spelningen.
Tycker det är mycket olyckligt att saker som alltid har fungerat helt plötsligt slutar att göra detta.
Har ni några tips hur man kan motverka dessa problem?
Har läst lite snabbt om PLEXConnect, har ni några erfarenheter utav det?
atrus
December 9, 2013, 8:53am
2
Hej,
Jag har använt konstellationen PLEX server- Plex app på Ipad (3) – Apple tv3 under ca 18 månader.
Det har fungerat bra, någon gång har det strulat men absolut inte så ofta.
Men nu det senaste har det mer eller mindre varit något strul vid varje försök att titta på en film.
Ibland är det inget ljud, ganska ofta laggar ljudet, kan även vara svårt att hitta undertexter när undertexter finns osv osv..
Nu när den senaste uppdateringen utav Plex appen kom på IOS så går det inte att låsa Ipad:en för då avslutas Airplay spelningen.
Tycker det är mycket olyckligt att saker som alltid har fungerat helt plötsligt slutar att göra detta.
Har ni några tips hur man kan motverka dessa problem?
Har läst lite snabbt om PLEXConnect, har ni några erfarenheter utav det?
Uppdatering av iOS-appen kommer om någon dag. Den har blivit inskickad till Apple och vi väntar på att den ska bli godkänd.
Den fixar en bunt med buggar som blev introducerade i senaste uppdateringen.
muffen
December 10, 2013, 5:59am
3
Tack för snabbt svar!
Jag då får vi hoppas att det löser mina problem.
Så som dagens set-up är hemma går allt över Wi-fi.
Nu har vi fått BBB 100/100 och mitt modem/ router kommer bli placerad på ett annat ställe.
Har då möjlighet att köra Apple tv:n direkt med tråd, har även läst att man kan skicka bredbandet genom eluttaget, funderar på att göra detta upp till min plex server, allt för att inte enbart använda wi-fi.
atrus
December 10, 2013, 2:24pm
4
WiFI är djävulens verktyg. Så du är på rätt spår =)
system
Closed
December 21, 2019, 12:37am
5
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.