Jag är Plex-älskare, visst är det inte alltid fantastiskt för svenska titlar eller allt som går att önska. Men det är sött nog.
Är också en apple-boy.
Har nu chans att köpa mig en apple tv 2, alternativt att jag köper en från hyllan - och då blir det i så fall en apple tv 3.
Är apple tv 2 fortsatt att föredra för att få ut det mesta av en en Apple TV och då även Plex? Har googlat, men hamnar alltid på sidor som inte tar upp det så bra, sidor från 2010 känns utdaterade i sin information.
Jag har ipad, iphone, mac mini, macbook pro å så hemma. Och en Time Capsule, där jag tänkt lägga all video-media.
Apple TV'n är främst riktat till barnens tv.
Har tänkt länge att jag måsta ha en jailbreakad apple tv 2 för att få ut den till sin fulla rätt, men det kanske är dumt att tro det.
Ni får gärna ge mig dagsfärsk information om hur ni tänker. Tack.
Tack för svaret, PlexConnect verkar trevligt förstås! Och det hade nog faktiskt räckt till mig - för det är ju Plex jag gillar. Hittade åt en del sidor som gav mig mer formuleringar och bättre insikt.
Har köpt en Time Capsule, så nu har jag filmer på min router/hårddisk. Hade jag haft pengar och gått linan ut, så hade Synology NAS med Plex server vart perfekt.
Min Mac Mini som är kopplad till vardagsrums-TV'n – har Plex Server (och plex home theater förstås också)
Nu kör jag dock även InFuse på iPad/iPhone, för det är skönt att slippa ha igång Mac Minin jämt och ständigt, för med InFuse kommer jag in på min TC direkt för att spela upp filmer.
Kom över en Apple TV 2 för 950kr, och ska installera atv flash på den - och då har jag tillgång till Plex Client och även InFuse om så behövs. Plus att jag med webbläsaren kan komma åt en del html5-videos. Apple Tv¨n kommer dock att vara på barnens rum.. lite onödigt. men vill komma bort från dvd-spelaren.
PlexConnect verkar inte så klurigt, och visserligen så täcker Apple till hålet, men det har ju visat sig att ha PlexConnect med senaste firmware i alla fall. Något som just känns lite tristare med atv flash - men samtidigt så funkar Apple Tv's egna tjänster till fullo fast att den är jailbreakad.
Med Plexconnect så försvinner ju "trailers", men det gör ju inget.
Men ja, du har rätt. En apple tv 3 hade nog räckt till egentligen..men jag är lite tech savvy och låtsas-programmerare.. så det är väl alltid lite lockande med en jailbreak-manöver.. Ska prova PlexConnect på min atv2 faktiskt.. men då måste mac minin alltid vara på för att komma åt materialet.. känns trist med den omvägen ;)
Jag tror att Mac Mini alltid kommer vara vassare än vilken Apple Tv som än kommer,
så jag känner redan att jag genom en apple tv har gjort fel val - däremot är det billigare med en atv.
April-ryktet är förstås lite trist nu när jag köpt.. men för mig räcker 720 output - men visst.. det kan gömma sig lite härligheter i atv4 - men detta med game/app-store och bluetooth controllers.. låter väl skoj.. men ja. Jag kanske hinner sälja min atv2 igen i så fall ;)
Alltså, jag väljer Chromecast alla dagar över AppleTv. Gillar modellen med casting mer än vad jag gillar t.ex. Netflix-appen i AppleTv. Så himla omständligt med fjärren...
Försöker läsa in mig på möjligheter/begränsningar med Chromecast för att ta del av det - men helt enkelt är det inte att få fram svar. Men nog verkar den kompetent. Ska inte fråga för mycket om Chromecast här.. så jag får väl lägga det i ett annat forum.
Om ChromeCast kan koppla upp sig mot Plex Server, eller direkt mot en nas - så hade det varit än mer givet med chromecast. Måste läsa in mig mer.. för min apple tv2 går fortfarande att sälja ;)
Jag installerade jailbreak+atv-flash, men märkte att PlexClient-stödet är borttaget - så det blir ändå att göra en PlexConnect - annars har jag InFuse och möjligheten att sätta upp xbmc om jag vill testa gräset på andra sidan ;)
Den "webbläsare" som finns till en jailbreakad atv2 är sämre än en tidig 90-talets smartphone, och i samma hastighet ett 56k modem när det gäller att rendera sidan.
Intressant med alla alternativ, och liknande - men nog känns det ändå som att det måste finnas utrymme för bättre produkter på marknaden. Än så länge tycker jag att en Mac Mini är oslagbar - enda nackdelen är att själva operativsystemet/finder etc blir för pyttelitet på en högupplöst skärm.
Chromecast verkar dock lite välbegränsad, men den är ändå intressant ;)