Jag är sugen på att köpa en Apple TV 2. Tanken är att jag skall ha den till min sovrumstv och kunna streama från min MAC Mini.
Jag läste att man inte skulle uppdatera sin Apple TV 2 till version 4.4 för att det inte går att Jailbreaka den då? Stämmer det? Om då köper en ny, så kanske den redan har 4.4
/Roger
Det är inte kört med 4.4. Däremot är det lite bökigt att starta AppleTVn efter att den är jailbreakad. Du måste ha den tillfälligt inkopplad till en Mac via usb vid uppstart, s.k. Tethered boot.
Är den sedan väl startad sätter man ju AppleTVn normalt i vila, dvs man stänger inte av den, vilket betyder att man inte behöver göra Tethered boot särskilt ofta. Har man dock ingen MacBook kan det bli lite bökigt…
Tack!
Ja det kan bli lite jobbigt att släpa in min iMac i sovrummet när jag ska starta upp den
Kommer det gå att lösa det på ett lättare sätt i framtiden?
/Roger
Då har du ju en perfekt anledning att ge dig själv en MacBook i julklapp! :)
Vet inte. Vi får helt enkelt hålla tummarna att de snart hittar ett sätt att göra un-Tethered boot även på 4.4+
Bra! Då har man julklappen fixad :D
1. Är det krångligt att få in Plex i Apple TV:n? Hur gör man? Jag har aldrig Jailbreakat något tidigare.
2. Fungerar det bra att streama Plex med den eller det buggigt?
/Roger
Det är inte så krångligt att Jailbreaka en atv2 det som kan vara krångligt är att få in den i ett korrekt DFU läge. Men det brukar gå det med efter 150 försök. (Jailbrekar du via windows så finns programmet ireb som hjälper dig in i pwnd dfu state på nolltid, på maccen kan man använda redsn0w men det brukar inte funka lika bra för mig)
Finns massa guider om hur du gör men om du vill JB:a på maccen så rekomdenerar jag att använda sig av seas0npass
Seasonpass finns även för windows.
Mitt tips är google och läs om hur dessa jailbreaks fungerar jag rekommenderar också att läsa på om tinyumbrella som du bör använda för att backa upp din shsh nyckel inför framtiden.
Efter att du lyckats Jailbreka din atv så är det ganska lätt att installera plex på den. Står i atv2 delen på forumet under senaste releasen hur man går till väga.
Lycka till.
Ett stort tack för ett mycket bra svar :-)
Eftrer bara 150 försök, jag trodde det skulle vara svårare ;-)
/Roger
Köpte själv en atv2 för 2v sedan på netonet. Den hade inte senaste 4.4. Har för mig det var 4.3. La i. Seas0npass enligt guide på deras hemsida med hjälp av win7 dator. Gick på första försöket. La in plex enligt guide här på forumet i atv tråden. Sedan la jag in nått mer som fixade bort uppdateringsrutan. Minns inte vad den hette. Allt som allt tog d 2h. Funkar kanon förutom att jag saknar vissa undertexter som fungerar på min MacMini. Vet ej varför.
Det låter ju grymt bra :-)
Jag hade precis tänkt göra samma sak. Såg att dom bara tar 799:- för en atv2. Sedan är det bara att hoppas att man får en gammal modell ;-)
Nu har jag kört in Seas0npass i min nya AppleTV och det gick bra
Nu är det dags att installera Plex. Är det bara att följa den här guiden
http://wiki.plexapp.com/index.php/Apple_TV_Plex_Client_Install
Hur gör jag? Är det bara att kopiera och klistra in i Terminalfönstret på min MAC?
Jag använde mig utav ett program som heter Putty. Finns att ladda ner gratis, istället för terminal.
Sedan la jag in Nito Tv på samma sätt. I Nito TV så kan du välja att ladda ner ett paket som gör att den inte uppdaterar mjukvaran i ATV2. Pop up rutan försvinner. Info finns på deras hemsida samt Youtube om hur man installerar.
Tilläggas bör att jag kör ver 0.8.3 på Plex clienten. Har inte testat med de nya Beta versionerna som kommit därefter
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.