Plex på Apple TV?

Är det någon som har testat att installera PLEX på Apple TV?
Jag har använt Plex under ca. ett år och är mycket nöjd. Jag har en Mac Mini som är kopplad till en NAS och vill ha en till device för att komma åt Plex servern på en annan TV. Eftersom det tydligen ska gå att köra Plex på Apple TV så undrar jag om någon har testat det? Är det svårt att få det att fungera? Finns det någon svensk instruktion hur man enkelt kan komma igång? Kan den spela upp alla format och alla upplösningar?

http://www.appletvnytt.se/installera-plex-media-center-pa-din-apple-tv-2/

Jag köpte en ATV2 igår på netonnet för 999kr. Ska testa jailbreaka och installera plex på den ikväll tänkte jag. Kan skriva lite intryck sen när jag fått det att fungera, om jag nu lyckas :slight_smile:

Kör idag plex på mac mini utan nas, bara extern firewire.

Hur har det gått för er. Är själv intresserad av att komplettera mini med en ATV2. Kör dock med NAS

Jo det fungerar mycket bra. Det kom en uppdatering för några dagar sedan och den fungerar klockrent. Det enda som jag inte får att fungera är vissa 720p och 1080p filmer. Då hackar det. Jag vet dock inte om det beror på mitt nätverk eller om det är någon inställning som jag inte lyckats få till.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.