liten snabb enkel fråga bara =)
fungerar appen för samsung smart tv lika som det gör för appen till mac?
kommer PHT komma till samsung?
Det är helt separata appar. De ser rätt lika varandra ut dock.
Vissa av PHT:s funktioner kommer tas över, men kommer förstås aldrig bli lika kraftfullt som PHT kan bli.
okej. jag gillade ju erkligen detdär med airplay i plex. något som kan tänkas komma till samsung så småningom?
vi funderar på att skaffa ny tv här hemma och tänkte om det kan vara värt att köpa samsung just för plex appen. så slipper man ha en extra sak och fjärrkontroll för att kolla plex =)
okej. jag gillade ju erkligen detdär med airplay i plex. något som kan tänkas komma till samsung så småningom?
vi funderar på att skaffa ny tv här hemma och tänkte om det kan vara värt att köpa samsung just för plex appen. så slipper man ha en extra sak och fjärrkontroll för att kolla plex =)
Airplay är ett Apple-"protokoll". Så jag tvivlar att det kommer dyka upp i Samsung-appen. Jag kan förstås inte veta säkert, men det är min gissning.
Köp billigaste mac Minin så är du på banan då det gäller det. Plus att du får alla andra fördelar.
jo jag har redan en mac mini =)
bara tänkte om det är värt att använda samsung appen ist för mac klienten när vi endå ska byta tv =)
tänkte att det är lite lämpligare för resten av familjen att fatta hur man gör när man kan avnäda samma dosa hela tiden =)
fast kanske går att ordna så att man kan använda macen på ett smidigt sätt med =)
jo jag har redan en mac mini =)
bara tänkte om det är värt att använda samsung appen ist för mac klienten när vi endå ska byta tv =)
tänkte att det är lite lämpligare för resten av familjen att fatta hur man gör när man kan avnäda samma dosa hela tiden =)
fast kanske går att ordna så att man kan använda macen på ett smidigt sätt med =)
http://libcec.pulse-eight.com/
för att använda tvdosan att styra PHT med. kräver dock att din tv har stöd för cec.
I samsung världen heter det anynet.
förstod mig itne riktigt på hur detdär fungerade :P
förstod mig itne riktigt på hur detdär fungerade :P
Du kopplar den på din hdmi kabel till macminin samt i usb:n så kan du styra PHT med din tvfjärkontroll om tv:n har stöd för cec protokollet.
De flesta nyare tv apparater har detta. Min samsung ifrån 2008 har stöd för det.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.