Hej!
Jag har lite problem med att de flesta filmer hämtar en sammanfattning som ibland inte alls beskriver filmens innehåll, utan bara information om vem som gjort filmen eller liknande.
Exempel:
Dirty Deeds - Dirty Deeds is a 2005 American comedy film directed by David Kendall, produced by Bill Civitella and Dan Kaplow; written by Jon Land and Jonathan Thies. It was released on August 25, 2005 in the United States and filmed in Los Angeles, California.
The film was given a rating of PG-13 for "crude humor, sexual content, language, teen partying/sexual references, and some violence".
Men direkt efter jag lagt till den filmen, så la jag till en annan film:
Clear History - Marknadsföringschefen Nathan Flomm begår sitt livs misstag när han säger upp sin andel i ett företag som därefter förvandlas till en kassako. För att undvika offentlig förödmjukelse byter han namn och bosätter sig på en liten ö vid Massachusetts kust. Allt går till en början bra, men efter tag hinner det förflutna i kapp honom.
Hur ska jag få Plex att hämta sammanfattning/plot om filmer istället för information om vilka som gjort filmen? Helst vill man ha på svenska, men även engelska fungerar utmärkt. Kanske man kan få den att hämta just sammanfattningen från Filmtipset?
Hur gör ni andra?
EDIT: Även svenska filmer kan få konstig information istället för en bra sammanfattning om vad filmen handlar om.
Jag antar att du använder freebase för att hämta metadata. Har du provat themoviedb? Det är en av standardagenterna som följer med Plex.
Jämför beskrivningarna:
Jag upplever samma sak, har försökt att byta till TMDB och gjort en "deep scan" av hela mitt bibliotek men ändå verkar den visa samma beskrivning av filmerna. Gör jag fel?
Om det är sådär teknisk beskrivning av filmen så är det nästan uteslutande alltid Wikipedia-agenten som den plockar från. Flytta ned den långt ned och avaktivera den.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.