Redigera Filminfo

hur redigerar jag genre, info etc på filmer
Hej
Jag kan redigera filmernas bilder, men jag hittar inget sätt att redigera textinfon.

Jag vill kunna redigera det för att:

- När jag hämtar information till vissa filmer blir det fel. Det är enkelt att byta bilder, men infotexterna förblir ju fel.

- Jag vill själv kunna bestämma genre så att jag kan sortera filmerna på mitt sätt. (eller finns det något annat bra sätt att sortera på. Jag vill gärna kunna välja att göra "filmspellistor" som man kan göra i iTunes.)

/d

Tyvärr så gör du "fel". Om du får felaktig info så innebär att det i 99.99% av fallen att Plex tolkat ditt filnamn fel och hämtat info om någon annan film. Du rättar inte detta genom att byta bild eller skriva egen text, utan du fixar problemet så här:
1. Gå in i "Movies" och ställ di på filmen som har scarpe:ats fel.
2. Ta fram kontext-menyn (C på tangentbordet är ett sätt) och välj "Movie Information".
3. Välj "Refresh". Efter en sekund eller två som kommer en massa filmalternativ upp. Välj rätt film.

Du ska nu få rätt info hemtankad.

Genre och de sakerna får du också hem från IMDB. Vill du göra de grejer du pratar om så får du snällt vänta till version 0.9.x då nya biblioteket är på plats. =)

Tack!
Det låter kanon när biblioteket är på plats.

Jag prövar tipset. Det duger nog så länge...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.