Svenska filmtitlar och beskrivningar

Har fastnat lite på det här med svenska titlar och hoppas få hjälp.

Kör plex server på windows (senaste) men får engelska titlar och beskrivningar på filmer, har provat med en film att ta bort matchning och sedan korrigera matchning, då får jag upp svenska titeln via freebase men ändå sparas metadatat ner med engelsktitel/beskrivning. Så är det på filmsektionen men på tv-serier så är det tvärtom, där är alla titalr/beskrivninga rpå svenska.

Tips på vad för inställning man bör kika på för att få svensk titel/beksrivning även på filmer?

Har fastnat lite på det här med svenska titlar och hoppas få hjälp.

Kör plex server på windows (senaste) men får engelska titlar och beskrivningar på filmer, har provat med en film att ta bort matchning och sedan korrigera matchning, då får jag upp svenska titeln via freebase men ändå sparas metadatat ner med engelsktitel/beskrivning. Så är det på filmsektionen men på tv-serier så är det tvärtom, där är alla titalr/beskrivninga rpå svenska.

Tips på vad för inställning man bör kika på för att få svensk titel/beksrivning även på filmer?

Var väldigt lite beskrivning av hur du har det uppsatt just nu för att jag ska kunna hjälpa :)

Vad har du för språk satt på dina respektive sektioner? Vilken agentordning har du för dina respektive sektioner?

Ber om ursäkt, dålig info och sent svar :)

Sektionerna är inställda på Svenska med Freebase som agent och Plex Movie Scanner som scanner

Provade att ändra till "The Movie Database" som agent och tvingade en komplett omladdning utan resultat.

Ber om ursäkt, dålig info och sent svar :)

Sektionerna är inställda på Svenska med Freebase som agent och Plex Movie Scanner som scanner

Provade att ändra till "The Movie Database" som agent och tvingade en komplett omladdning utan resultat.

Tror du missuppfattade mig lite. Du har korrekt uppsatt i "Edit section", men hur ser det ut i Settings/Agents/Movies/Freebase? Det är där du sätter agentordningen.

Om det var det stället du satte The Movie Database högst upp så vet jag inte om den agenten har så mycket på svenska (ingen aning). Jag skulle rekommendera att du satte följande ordning:

* Local Media Assets ( Movies)
* Freebase
* The Movie Database
* MoviePosterDB

Det innebär kort och gott att den kollar lokalt först efter data som hör till filmen (posters, fanart, men även metadata som kan finnas i filerna).

Sen kommer Freebase, och den har ganska mycket på svenska.

Om detta inte skulle funka så skulle du kunna testa installera the icke-officiella IMDB-agenten: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21894-open-movie-database-formerly-imdb-api

Jag kör den och den fungerar rätt väl. Men jag har engelskt på allt eftersom det är så jag vill ha det. Så kan inte garantera just den funktionen.

Hej!
Jag har också problem att få svenska titlar när jag använder The Movie Data Base, det blir engelska titlar även om jag har valt svenska när jag skapade filmmappen i Plex. Är det något känt problem just nu att det inte blir svenska titlar från TMDB? Eller har jag fel i någon annan inställning? kör Synolgy NAS server Version 1.10.1.4602.