Jeg har problemer med afspilning af SD materiale hvor lyden er ude af sync med billedet (der er ingen problemer med HD materiale)
Jf. dette blogindlæg skulle det være løst for længe siden: http://elan.plexapp.com/2012/12/23/mele-kalikimaka/ men måske er den version man kan hente som almindelig dødelig (altså uden PlexPass) fra før dette tidspunkt - den jeg har er 0.9.7.28.
Jeg har nogle TV-episoder i SD, hvor lyden er ude af sync. Når det sker, så går jeg i preferences og slår "Force local transoding" til, så er den i sync. Så skal man bare huske at slå force local transcoding fra igen, når man er færdig. Den er nemlig længere tid om at afspille osv, når der transcodes.
Nu er den maskine jeg kører PMS på en lille Atom baseret (D525) pjevs - det er min unRaid maskine (selvbygget NAS). Så at sætte den til at transcode bliver ikke lykkeligt. Derfor er det sat op så PMS bare skal streame den rå fil til klienten.
De maskiner jeg kører Plex klienten på er mere end i stand til at afvikle filerne direkte, så det burde kunne lade sig gøre. Og tager jeg samme filer der giver problemer for Plex og afspiller i fx VLC er der ikke skyggen af et problem. Så problemet må ligge i Plex klienten. Og desværre kan man jo ikke bare bruge en anden klient (udover web, hvilket for det meste kun er smart i et remote setup eller hvis man har det fulde tastatur og mus til rådighed).
Jeg kan VIRKELIG godt lide Plex, nemt, pænt, overskueligt og mange gode funktioner - men det er sgu lidt af en dealbreaker hvis jeg skal suse rundt i menuer for at afspille ganske almindelige filer der virker alle mulige andre steder. Eller hvis jeg skal til at remuxe i 100vis af dem.
Det ærgrer mig enormt, da Plex ellers ramte lige midten af skiven med rigtig mange ting jeg ikke har set andre steder. Men hvis en mediecenter applikation ikke kan afspille halvdelen af mine medier rigtigt, bliver det ligemeget med alle de andre finesser.