Hej!
Har suttit i timmar nu, har haft säkert 10 flikar uppe och även kollat på Atrus videoinspelning angående automatisk undertexter.
Men jag får inte till det, jag har bifogat två bilder där ena är på Tv sektionen och den andra på Film sektionen.
Tacksam för svar.
Hehe sitter fortfarande och försöker men händer inget, men det jag har hittat är att när jag väl går in på Podnapisi i tv sektionen och ska sätta in svenska först och engelska som andra val.
Sen när jag trycker på spara och går därifrån, när jag väl öppnar samma ruta igen så går det itll den gamla inställningen där det är eng på första valet och none på andra, så den sparas aldrig… Någon som kan hjälpa?
Läs http://forums.plexapp.com/index.php/topic/45306-metadata-agent-preference-doesnt-save/page__p__286175__hl__podnapisi__fromsearch__1#entry286175
Verkar bara vara en GUI bugg. Har du kollat om du får ner några svenska texter?
Tja!
Nee får inga svenska texter. Jag får det om jag väljer in manuellt in på undertexter.se alltså att ladda ner å så
fungerar podnapisi för dig ? för mig fungerar det inte. är inte så haj men antar man kan se i systemmeddelanden vad podnapisi har för sig. hur bör det se ut när den försöker hitta undertexten, hittar den och laddar ner den ?
Ja, den funkar. Finns en mapp som heter PMS Plugin Logs. Där hittar du loggar för alla plugins.
Podnapisiagenten slutade funka för ett tag sedan, men bör fungera i senaste uppdateringen av PMC. Kan ni testa? http://elan.plexapp.com/2012/07/31/plex-media-server-v0-9-6-6-plex-v0-9-5-4-plex-for-ios-v2-5/
det verkar faktiskt som det hjälpte att uppdatera. bara hoppas det inte ballar ur igen :) dock så är det så att oavsett fast jag väljer engelska som 1a språk och svenska som andra så står det bara albanian och none men det verkar ju fungera hur som helst.
Ja, det är en visuell bugg i inställningsdelen. Sä länge ni väljer rätt och trycker på spara, så kommer det sparas. Men det ser galet ut i inställningarna. Det är en bugg som kommer fixas i nästa version av PMS. :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.