Plug-Ins för undertexter

Hejsan,

Får inte meta data agenterna för undertexter att fungera (OpenSubtitles.org och s4u.se). OpenSubtitles.org har alltid varit aktiverad men aldrig gett något resultat. s4u testade jag precis att installera och gav ingen skillnad. Har tittat på Coil’s Podnapisi agent men den lyckas jag inte installera.

Mitt första problem är att man blir hänvisad till /Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins foldern för att installera dessa men där har jag ingen Plex Media Server folder. Ändå är jag säker på att jag installerat PMS så som man ska göra (alla andra agents funkar för posters, betyg mm på filmer och serier).

Istället har jag gått in i applications foldern och valt visa paketets innehåll på PMS och där hittat en Plug-in folder. Testade att klistra in den nedladdade Podnapisi foldern från Github där och döpa om den till Podnapisi.bundle men den dyker inte upp i PMS. s4u installationen dök ju upp där efter att ha kört installern men den syns inte i Plug-in foldern så jag undrar vart den ligger någonstans?

//Henrik

Är kanske inte så mycket till hjälp men den sökvägen du ska använda är ~/Library/Application Support/Plex Media Server.

Kör du Lion så är biblioteksmappen gömd i din hemmamapp och du visar den genom att köra följande kommando i Teminalen:

chflags nohidden ~/Library/

Sen kanske du kan få s4u.se att fungera…

Hejsan,

Tack för tipset, det löste mitt problem med att installera Podnapisi agenten, och efter lite tester så fungerar det nu! Jag satt och väntade på att subtitle filen skulle dyka upp i den mapp där jag har film filen men det verkar den inte göra. Men när jag startade den aktuella filmen så hade jag 3 alternativ på subtitles, två engelska och en svensk. Fasen va smidigt och vilken idiot jag är som inte försökt få igång detta tidigare, har svurit en hel del åt att behöva gå ut på nätet och leta upp subtitles varje gång man ska se något :slight_smile:

//Henrik

Jag har jobbat tillsammans med ccjensen och det finns nu även stöd i hans MediaTagger-skript för viss udnertextshantering. Vad vi gjorde var att lägga till så att skriptet kollar i databasen, plockar ut undertextern som finns där redan, och lägger dom i samma mapp som videofilen. http://forums.plexapp.com/index.php/topic/27944-tool-to-embed-pms-held-metadata-in-to-mp4-file/

Hej!

Jag får inte upp podnapisi i preferences! Jag har lagt bundlen i plug-ins mappen men det händer ingenting! Hur gör jag? Måste jag in i terminal och ändra?

Tack på förhand

/Fredrik

Har du enablat Podnapisi för din sektion?

Hej! Jag har samma problem med att Podnapisi inte dyker upp i preferences-listan även fast jag gjort allt rätt (har läst allt jag kunnat hitta om detta problem). Vad menas med “Har du enablat Podnapisi för din sektion”? Jag är inte säker på att just det skulle lösa mitt problem, men du verkar ha stenkoll på Plex överlag så du kanske kan hjälpa mig? Tack på förhand!

Då du installerat Podnapisi i Plug-ins-mappen så måste du gå in i Media Manager och kryssa i Podnapisi i listan över agenter för den Primära Metadata Agent som du använder. För filmer använder du garanterat "Freebase" och för TV-serier använder du säkert "TheTVDB".
![post-139-0-37128900-1329734884.png|690x356](upload://cNx13l6JPaD0pHdPzOQCIsJoqjK.png)

Jaha okej, men det är i just den listan jag inte kan få upp den i. Även om den ligger i plug-in mappen, döpt precis som den ska och jag har testat att starta om allt. Är det något annat jag behöver göra för att den ska dyka upp i freebase eller TVDB listan? är det något jag missar?

Aah, äntligen hittat det, på lion var det lite klurigt att hitta rätt mapp eftersom biblioteket är dolt och jag lyckades förvirra mig till en annan mapp som hette plug-ins, men tack för din hjälp!

Hej!

Har suttit i timmar nu, har haft säkert 10 flikar uppe och även kollat på Atrus videoinspelning angående automatisk undertexter.

Men jag får inte till det, jag har bifogat två bilder där ena är på Tv sektionen och den andra på Film sektionen.

Tacksam för svar.

Hehe sitter fortfarande och försöker men händer inget, men det jag har hittat är att när jag väl går in på Podnapisi i tv sektionen och ska sätta in svenska först och engelska som andra val.

Sen när jag trycker på spara och går därifrån, när jag väl öppnar samma ruta igen så går det itll den gamla inställningen där det är eng på första valet och none på andra, så den sparas aldrig… Någon som kan hjälpa?

har oxå liknande problem. förut så fungerade podnapsi men inte nu längre. har testat att ta bort det och sen lägga till det igen men nu har jag fenomenet att det såt albanian på language 1 när jag går in på podnapsi och none på lang 2 och oavsett vad jag ändrar till eller trycker på default så går det tillbaka till albanian o none. hur bör det stå i systemmeddelanden när undertexten verkligen hämtas som den ska??

Fortfarande inte fått hjälp, fan varit inne på varenda forum. Verkar vara svårt å lösa..

vad får du för svar där då? fungerar det för andra eller? vet du hur det ska se ut i systemmeddelanden när undertexten laddas ner som det ska? jag är inte säker på hur det där fungerar men jag kan se att podnapisi gör någon form av request att ladda ner iaf men är osäker på vad och om det laddas ner något.

Behöver också hjälp med detta kan ngn lägga upp en steg för steg beskrivning:) jag får inte upp agent i preference som artus bild visar :frowning:

Den här tråden hade jag helt missat att det kommit in kommentarer i. Sorry :frowning:

Har ni fortfarande problem? Isåfall, vilket exakt problem har ni?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.