har en intel nuc mini dator som kör plex servern. på den har jag via smb mappat upp som Z:\ min synology nas enhet där jag har alla mina filmer. problemet är att när jag laddat ner en ny film så är plex inställt på att automatiskt känna av förändringar och uppdatera biblioteket samt att jag ställt in att den skall söka 1ggr per timme. men för att nya filmer skall hamna i biblioteket måste jag manuellt tvinga plex servern att göra en sökning. annars dyker filmerna inte alls upp. några tips?
@plawsworth said:
har en intel nuc mini dator som kör plex servern. på den har jag via smb mappat upp som Z:\ min synology nas enhet där jag har alla mina filmer. problemet är att när jag laddat ner en ny film så är plex inställt på att automatiskt känna av förändringar och uppdatera biblioteket samt att jag ställt in att den skall söka 1ggr per timme. men för att nya filmer skall hamna i biblioteket måste jag manuellt tvinga plex servern att göra en sökning. annars dyker filmerna inte alls upp. några tips?
Om inte jag minns helt fel så måste filsystemet där filerna ligger stödja den typed av meddelande som Plex förväntar sig. Jag är osäker på om det funkar mot Synologys filsystem ifall man mappar över smb.
Däremot så ska det funka om du ställt in det att PMS ska göra en sökning en gång i timmen. Säger du att det ej fungerar så vill jag att du:
- Startar om din Synology.
- Lägger dit en ny film.
- Väntar 1 timme.
- Ladda upp din Plex Media Server.log här så ska jag ta mig en ■■■■.