Beeldkwaliteit

IK heb over het algemeen, bij “kijken naar video” een zeer matig beeld, wazig en vrij donker en weinig contrast.

Dit geldt ook bij de plugins Uitzending gemist en de trailers.

Ligt het wellicht aan sommige instellingen of is het gewoon standaard zo’n matige kwaliteit?

Ook krijg ik zeer regelmatig dat het beeld “wegzakt” naar een donker niveau dat het nauwelijks meer leesbaar is.

Na een klik op menu komt het beeld weer goed, tijdelijk…

Ik heb alle mogelijk screensaver-achtige dingen al uitgezet.

Ik heb een Sony HDTV van 8 mndn oud, dat zou dus beter moeten kunnen zijn.

Wie kan mij hierin helpen?

Hoe staan je energie instellingen van je TV? Staat de TV sensor aan? Als je beide uitzet is het beeld helderder/feller.

Dat donkerder worden van je beeld is toch echt een instelling van Plex hoor… ken het even niet uit m’n hoofd, maar zal het thuis wel even voor je opzoeken…

Member, de lichtsensor van de TV staat uit.

Alle instellingen inzake energiesaver etc. binnen PLEX (voor zover ik ze kan vinden) staan uit.

Bij System Preferences -> System -> Screensaver staat toch echt een type screensaver dat je in kan stellen...

Zoals ik al eerder ergens aangaf zijn de streams van Uitzending Gemist van zeer lage kwaliteit. Het formaat van een breedband video is 'slechts' 320x180 pixels. Als je dat vergelijkt met de HD resolutie 1920x1080 waar onze Plex Macs bijna allemaal op draaien, zie je dat het beeld dus een factor 6 wordt opgerekt om fullscreen weer te geven. En dat gaat helaas enorm ten koste van de kwaliteit :(

http://img682.imageshack.us/img682/7772/uzgformaat.jpg

http://img57.imageshack.us/img57/6558/uzgformaat2.jpg

De gedowloade films worden allemaal tijdens het afspelen zo donker dat je haast niets meer ziet.

Soms wordt het even beter, maar nooit zoals ik denk dat het moet zijn. Het scerm wordt ook donker als ik in het menu (m) van “kijken naar Video” ga om de instellingen aan te passen.

Als dat een instelling van PLEX zou moeten zijn ben ik benieuwd waar ik dat kan aanpassen.

Ik heb geprobeerd de “echte” films te scheiden van de eigengemaakte films door de eigengemaakte in een submap binnen de “Film” map te plaatsen.

Deze map heb ik toekend aan “kijken naar Video”. Dat werkt, maar ik dacht dat ik dan de echte films wel te zien zou krijgen omdat die in de originel filmmap zitten, maar helaas… niet dus.

Waarom niet???

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.