Hallo,
Ik ben Plex nu voor het eerst aan het uitproberen. Ik heb Plex Server geïnstalleerd op Windows Home Server, met een dual core Athlon, 2Gb intern geheugen. Als cliënts heb ik een Windows 7 notebook met quad core processor en 4gb geheugen, een iPad 3 en een Samsung BD-e8500 op basis van dnla. Qua spec’s zou dit allemaal ruim voldoende moeten zijn om Plek fatsoenlijk te gebruiken.
Echter welke cliënt ik ook probeer ik krijg geen fatsoenlijk beeld van een mkv file. In VLC werken ze overigens prima.
Het zal wel een instelling op de server zijn aangezien alle cliëntsystemen dezelfde bleedkwaliteit doorgeven echter aangezien er out of the box weinig in te stellen valt, ben ik even de weg kwijt.
Heeft iemand een suggestie?
Alvast bedankt!
Probeer de plex media server op je notebook te installeren daar heb je in ieder geval meer geheugen en processor power tot je beschikking. Want transcoden van de mkv kost toch wel rekenkracht
Die Dual Athlon, welke Ghz heeft die CPU? want als dat een ouder model is kun je het vergeten om on the fly te transcoden
Daar heb je op zijn minst een i3/i5 op 2.4Ghz voor nodig wil dat goed lopen.
Sorry voor de late response, maar we zijn er weer…
Het is een 2,4 GHz model. Het lijkt mij een deze set-up helemaal niet logisch dat hij transcodeert, toch? De Plex client op de laptop zou zelf voldoende in huis moeten hebben om MKV af te spelen, het zelfde geldt voor de dlna client in de Samsung. Bij de iPad begrijp ik het.
Maar ik ga het nog gekker maken, als ik via een Samsung Galaxy S3 en de app upnplay een mkv afspeel dan gaat dat perfect???
Ik heb ter vergelijk ook Serviio geïnstalleerd en daarmee heb ik geen enkel afspeel issue op welke client dan ook.
Heel raar en apart, zegt me zo 1-2-3 niks behalve misschien hoe het verbonden is WIFI of LAN dat is het enige wat het dan nog kan zijn volgens mij.
Alles behalve de Samsung Galaxy en de iPad is gewoon Gigabit LAN dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik zit bij het afspelen via DNLA op de Samsung BD-e8500 te denken aan een profile oid. Ik lees op het forum verschillende entries over het al dan niet aanpassen van profiles zodat de server ze niet ziet als een algemeen dlna device, waardoor hij gaat transcoderen, maar als een Samsung… die zelf de MKV’s of andere bestanden kan afspelen.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.