Jag ska installera om hela datorn och har lagt till ganska många egna posters och bakgrundsbilder, samt ändrat en hel del metadata. Finns det något sätt man kan spara undan dessa inställningar så man slipper göra jobbet en gång till?e
Spara undan dessa två mappar:
~/Library/Application Support/Plex/
och
~/Library/Application Support/Plex Media Server/
De två innehåller allt som du har i din nvarande Plex-uppsättning. Kom ihåg dock, helst vill vi ju inte att det ska bli exakt som du har idag eftersom du har så mycket problem. Så håll åtminstånde i minnet att du kan bli tvungen att starta från början i värsta fall.
Se till att spara undan de där två mapparna så du slipper vara orolig att tappa allt
Fan vad du är GRYM!
Snabba och korrekta svar oavsett tid på dygnet!
TACK!
Oh, tack för de värmande orden!
Lånar lite, hur gör jag om jag flyttar allt media från 1 hårddisk till den andra utan att förlora samma sak som personer som starta tråden? Vill egentligen bara uppdatera var den hittar utan att den ska ladda om metadata, omslag och allt annat. Mappar och filer är inte annorlunda bara flyttade.
Följ dessa råd så ska det gå bra: http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_TipsTricks#Relocating_your_files_to_a_different_location
Okej nu har jag ett nytt problem.. Jag kan hitta dessa mappar?
Spara undan dessa två mappar:
**~/Library/Application Support/Plex/**
och
**~/Library/Application Support/Plex Media Server/**
Jag hittar application support men det finns inget som har att göra med plex?
Lite OT också
Jag kan inte längre lägga till egna bakgrunder, posters och sånna saker till filmer och tv-serier? Den lägger till bilder och sen när jag går ur filmen/tvserien i media server så försvinner den och när jag går in på filen igen i media server så finns den inte kvar?
Du måste kolla i rätt Library-mapp. Gissar att du kör Lion, och Apple har gömt din användares Library. :(
Tilde-teckned (~) betyder "din användarmapp".
För att hitta den i Lion så går du till Finder och klickar på "Gå" i menyn däruppe. Håll nere Alt-knappen och då ska du se "Library" dyka upp.
Skapa en ny tråd så vi inte skräpar ned denna :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.