Kan inte spela tv-serier eller filmer!

Från "huvudmenyn"
Av någon anledning kan jag inte längre spela filmer eller tv-serier från dessa kategorier i huvudmenyn.
Jag måste alltså öppna alla filer genom video plugins och förlorar därmed en hel del av funktionaliteten.

Är övertygad om att det har med Plex Mediaserver att göra, men förstår inte vad problemet är. Har försökt att gå in i inställningarna och göra ändringar.
VArje gång jag väljer optimera databas så kraschar programmet.

Några tips?

Installera om Plex?

Tråkigt att det strular för dig.

Om PMS kraschar då du försöker optimera databasen så kan jag inte tänka mig annat än att databasen är korrupt. Och det ordentligt.

Jag skulle rekommendera att stänga ner Plex och PMS och sedan gå till ~/Library/Application Support/ och flytta dessa två mappar till skrivbordet:

Plex

Plex Media Server

Sedan så startar du upp Plex igen och börjar om från början.

har provat att installera om, det fungerade inte.

På sökvägen ~/Library/Application Support/

finns inte dessa mappar. inge plex överhuvudtaget i application support.

och jag skrev fel, det är plex media manger som hänger kraschar. men det kanske är samma skillnad…

Inte så att dina filmer är rar:ade? I så fall så får du packa upp allt eller alternativt följa följande guide:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/27584-rar2fs-howto/page__view__findpost__p__186930

Ominstallation av själva klienten (Plex.app) gör sällan någon skillnad eftersom den aldrig förändras. Anledningen till att du inte hittar sökvägen är att Apple i Lion dolt den mappen. Du hittar den genom att gå till finder, gå upp i menyn och klicka på "Gå" (eller "Go" om du kör engelska som OSX-språk) och tryck ner "Alt" så kommer du se "Library" dyka upp.

Underligt, jag hade alltså hittat mappen, men en annnan sökväg, och då fanns inte dessa mappar där. När jag gjorde som du beskrev hittade jag mapparna och flyttade dessa till skrivbordet. Då vill Plex inte längre starta...
Inga nya framsteg alltså.

Ok, så efter cirka 18 försök så verkar det till ■■■■ fungera!

pms scannar mina filmer as we speak, det ser ut att fungera.

Stort tack för hjälpen!

Det finns två Library. En ligger i rooten på disken, och en ligger dold i din användare. Tilde-tecknet (~) som jag skrev i sökvägen betyder "din användarmapp".

Härligt att det fungerar nu.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.