Av någon anledning kan jag inte längre spela filmer eller tv-serier från dessa kategorier i huvudmenyn.
Jag måste alltså öppna alla filer genom video plugins och förlorar därmed en hel del av funktionaliteten.
Är övertygad om att det har med Plex Mediaserver att göra, men förstår inte vad problemet är. Har försökt att gå in i inställningarna och göra ändringar.
VArje gång jag väljer optimera databas så kraschar programmet.
Ominstallation av själva klienten (Plex.app) gör sällan någon skillnad eftersom den aldrig förändras. Anledningen till att du inte hittar sökvägen är att Apple i Lion dolt den mappen. Du hittar den genom att gå till finder, gå upp i menyn och klicka på "Gå" (eller "Go" om du kör engelska som OSX-språk) och tryck ner "Alt" så kommer du se "Library" dyka upp.
Underligt, jag hade alltså hittat mappen, men en annnan sökväg, och då fanns inte dessa mappar där. När jag gjorde som du beskrev hittade jag mapparna och flyttade dessa till skrivbordet. Då vill Plex inte längre starta...
Inga nya framsteg alltså.
Det finns två Library. En ligger i rooten på disken, och en ligger dold i din användare. Tilde-tecknet (~) som jag skrev i sökvägen betyder "din användarmapp".