Behöver hjälp med att få mina tv-serier rätt i plex

Hjälp !!!!!!
Tjena jag behöver hjälp med plex har en macmini som jag kör det med plex hittar inte mina tv-serier får alltså ingen info om serierna i plex men biofilmer funkar perfekt här är sökvägen i plex /volumes/Martin Smiths hårddisk 1/TV serier/24/Season 7/ vad kan det vara för fel.Sen är det en grej till har sätt att man kan få typ en bakrunds bild till varje film när man väljer film jag har bara dom tråkiga biofåtöljerna bakom varje film snälla hjälp mig
MVH Martin

Tjena, och välkommen till forumet!

Ang. TV-serier: Dubbelkolla så att du satt upp två stycken källor. Alltså en för filmer och en för TV-serier. Dubbelkolla också att du valt theTVdb.com som scraper i TV-serier-källan.
Ang. Bakgrundsbilderna: De kallas för FanArt och de har tyvärr fallit bort då en uppdatering av IMDB gjordes som förstörde kompatibiliteten med Plex. En fix har tagits fram och finns integrerat i nästa 0.8-version (inget datum är satt när den versionen släpps dock). Om du känner dig lite sugen på att pilla fram lösningen själv så finns det instruktioner här: http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/14017-fanart-no-longer-downloading/page__st__80__p__92585&#entry92585

Japp har två olika mappar en för film och en för tv-serier och somsakt så fungerar biofilmerna perfekt.Har testat båda scraparna inget funkar det jag har noterat är att det kommer ingen laddningsstapel under sökvägen när jag scrapar det gör det när jag motsvarande till film vad kan det vara för fel ingen annan inställnings som jag har missat

Ok, då börjar vi från början :slight_smile:

1. Ta bort din TV-serier-källa
  2. Lägg till en ny TV-serie-källa
  3. Välj theTVdb.com som “scraper”

Vad händer då?

Funkar inte blir precis likadant som förut sökväg /Volumes/Martin Smiths Hårddisk 1/Tv serier/24/Season 7/ du tror inte det har blivit något fel så jag måste installera om plex ???

Så här ser filerna ut i Season 7 mappen ut 24 S07E01.avi osv har även testat med andra serier likadant där

Hmm, den där sökvägen ska du inte använda som källa (ifall det är det du gör?). Den sökväg du ska använda är /Volumes/Martin Smiths Hårddisk 1/Tv serier/

Tackar för hjälpen nu funkar det ruskigt snällt att du hade tid att hjälpa mig tack
mvh Martin

Så lite så. Skönt att det löste sig :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.