Hejsan.
Hittat en del topic´s gällande strul med att få tv serier att synas under “tv-shows”.
Men tyvärr inget som hjälpt mig, har fått alla utländska serier till att dyka upp i listan.
Men har nu försökt med både Beck och Wallander, dessa två finns “hos” thetvdb.com och
är lika uppradade med säsonger och allt. Men har verkligen försökt alla sätt att namnge dom
tyvärr utan framgång.
Plex hittar själva serien i sig, så både beck och wallander syns som en serie i listan, men får
inte in mina “avsnitt” under dessa…
Tacksam för hjälp…
Hej och välkommen till forumet!
Kan du skriva in hela sökvägen till ett avsnitt som inte fungerar så vi kan se om vi hittar något fel med det?
T.ex. detta är min hela sökväg till första avsnittet av Chuck i säsong 3:
/Volumes/Big Mama/tv/Chuck/Season 3/Chuck.S03E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION/Chuck.S03E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Lägg märke till att jag markerat mappen som är källan till TVshowerna. Gör likadant är du snäll så vi vet vad du valt som source.
Man tackar man tackar, tur man hittat hit..
Sökvägen till Beck
freenas/storage1/**series**/Beck/Season 3/Beck - S03E08 - I Guds Namn/sub-bign.r00 (sen resten av rar filerna, alltså rarad..)
Testat flertalet olika namngivningar på sista mappen (Beck - S03E08 - I Guds Namn) bl.a enbart I Guds Namn, testat med Beck - S03E08, tyvärr utan framgång..
Wallander är uppbygd på samma sätt..
freenas/storage1/**series**/Wallander/Season 2/Wallander - S02E11 - Arvet/nlc-arvet.r00 (även denna ner rarad)
På Wallander har jag även testat med engelska översättningen "Wallander - S02E11 - The Heritage"
Så båda är "uppbygda" på samma sätt som mina andra serier, enda skillnaden är att dessa är svenska serier och resten är utländska.
Som sagt så finns båda serierna hos thetvdb.com
Ok, så problemet du har är att i din Season X-mapp så har du inte ett avsnitt, utan ännu en mapp. Packa upp rar-filerna och lägg resultatet direkt i mappen som heter “Season 2” (om vi nu tar Wallander som exempel. Funkar det? (nevermind det faktum att du av någon outgrundlig anledning vill ha dina serier rar:ade, humour me)
Och efter du gjort det, glöm inte att gå in i din Videos-mapp, markera serien, ta upp kontextmenyn och välj att scrape:a om på nytt. Plex har nämligen försökt scrape:a den där mappen en gång tidigare och det är mer än troligt att den kommer skita i att försöka igen till du manuellt tvingar Plex.
Ska prova detta, men har inte haft några större problem på andra serier ifall dom ligger ner rara´de.
Anledningen till att dom ligger rara´de är nog bekvämligheten att slippa packa upp dom.
Kanske inte en evighet men det tar ändock lite tid att packa upp en dvd´r…
Återkommer ifall det hjälpte att packa upp och lägga .img filen direkt under Season
Otroligt, man tycker man försökt med allt tänkbart.
Sen är det så pass enkelt i ■■■■ändan.
Tackar ödmjukast för hjälpen!!!
Jag har mina Beck-filmer under Movies och inte TV Shows. Känns som mer logiskt i min mening samt att Plex, i mitt fall, då använder IMDB för att söker efter data.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.