Har försökt med många versioner av plex men det fungerar aldrig så pass enkelt som det gör i informationsfilmen. Jag följer den punkt för punkt för och lägga till filmer och serier. Filmer dyker upp helt rätt under titta på biofilmer, men serier dyker inte upp under titta på tv-serier. Va gör jag för fel, eftersom jag följer beskrivningarna till 100% under Hjälp hur man lägger till media i plex.
Hej och välkommen till forumet,
Du ger oss inte så mycket att gå på, du frågar bara vad du gör för fel men skriver inte vad du gör =)
Du säger att du följer Help-filmerna till punkt och pricka, men jag skulle gissa att någonstans är det något du missat, och nu måste vi försöka hitta vad det är.
Så, vi tar ett exempel som inte funkar.
1. Skriv ut den exakta sökvägen till filen och vad mapparna och filerna heter.
2. Visa också exakta sökvägen som du sätter som "source".
3. Då du sätter en source, vilken scraper väljer du?
4. Har du "Use DVD order" påslaget under "Set Content"?
5. Slutligen... vad är själva problemet? Saknas vissa avsnitt eller är det hela serier?
Nej jag har inte missat något där, följde filmen punkt för punkt. Kan man misslyckas då, tror inte det, i så fall måste det ju vara fel beskrivning i filmen
MacBook/User/miledd/Downloads/Filmer & Serier/Serier/Bored.to.Death.S01E03.HDTV.XviD-NoTV.avi
MacBook/User/miledd/Downloads/Filmer & Serier/Serier/Entourage.S06/Entourage.S06E12.HDTV XviD-NoTV.avi
Har testat och döpa om filerna och skippat punkterna i filnamnet, ingen skillnad.
MacBook/User/miledd/Downloads/Filmer & Serier/Serier/
Vad är scraper? Skriv på svenska eftersom jag använder mig av plex på svenska.
Ja
Inga serier alls dyker upp under "Titta på TV serier"
Jag ställer även in att den ska hämta information om serierna från The TVDB.
Har ställt in filmer på samma sätt, och dessa visas rätt under Titta på Biofilmer.
Nu fungerar det bättre och serierna dyker upp rätt. Exakt vad jag gjort vet jag ignte, ändrade lite inställningar och det funkar. Enda problemet nu att när man går in under serier visas vita vita block där det annars som jag förstår ska visas bilder kopplade till serierna. Se bifogad bild.
Jag som trodde jag hade fått ordning på det, nu strular filmerna istället. La till en ny film, men plex visar bara att det finns en film, trots att jag vet att det är tv filmer tillgänglig. Startade även om programmet, och ingen skillnad.
Tjena igen.
Du skriver att du följt filermna till punkt och pricka, men om inte jag minns fel så säger filmerna att du ska ha följande struktur för tv-serier:
Source->TV-serienamn-> säsong->filnamn
Du har på första (Bored to Death):
Source->filnamn
Och på andra:
Source->Säsong->filnamn
Alltså det är baserat på det du skrev:
MacBook/User/miledd/Downloads/Filmer & Serier/Serier/Bored.to.Death.S01E03.HDTV.XviD-NoTV.avi
MacBook/User/miledd/Downloads/Filmer & Serier/Serier/Entourage.S06/Entourage.S06E12.HDTV XviD-NoTV.avi
Filnamnet verkar korrekt, men katalogstrukturen är alltså ej korrekt…
Ang. Scraper: Tror inte det finns något svenkt prd för det i Plex ännu. Det är alltså vilken saite du väljer att ta information från då du väljer “Sätt Innehåll” då du skapar ny källa (source).
En annan sak, du ska inte ha “Use DVD Order” påslagit tror jag bestämt. Har för mig att den bara ska appliceras på TV-serier som har annan struktur då den släpps på DVD än då den sändes på TV. Eller ngt liknande.
Nu verkar allt fungera till 99% Jag får dock fortfarande vita block liknande den bild jag bifogat för serierna. Fick filmerna och serierna att dyka upp rätt efter jag valt Lägg till i Spellista på respektive serie och film. Lite onödigt, borde räcka och lägga till som källa och välja rätt innehåll.
Så du la till dom i en spellista och då började det fungera, men du ändrade inte namnet/katalogstrukturen? Isåfall kommer aldrig theTVDB veta vilken serie det handlar om och således kommer inte de korrekta bilderna att hämtas.
Eller har jag missuppfattat dig?
Jag fixade till så katalogerna blev rätt, men det löste sig inte, utan först när jag lade till serierna i spellista fungerade det och de dök upp i Titta på TV serier. Men jag funderar på och starta på ny kula och rensa alla inställningar och filer till plex och se om det blir bättre.
Började på ny kula efter och ha släng alla inställningar, och nu dyker serierna upp direkt under Titta på TV serier, men fortfarande samma vita fält som tidigare. Under titta på biofilmer syns bara en film och dessutom två gånger under varandra, trots att jag har två olika filmer och dessa syns under titta på filmer där man lägger till alla källor. Snart ger jag upp plex, och kör direkt från Finder och webbläsaren för det jag vill använda plex till. La till lite bilder.
Nu har jag hittat en anledning till mina problem. Jag använder mig av glimmerblocker för och slippa reklam när jag surfar, och när jag stänger av de fungerar det nästan perfekt.
Ah… det berömde Glimmer Blocker-problemet… trodde faktiskt att det var löst. Men icket. Spännande =)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.