Jag har haft detta problemet väldigt länge. Varje dag scannas biblioteket. Och det är en hel del filmer ca:15st som "tappar" sin metadata och omslag försvinner som man får ta "fix incorrect match" och så läggs det i recently added konstant, varje dag, hela tiden...
Vad beror detta på och hur ska jag kunna felsöka detta otroligt irriterande problem :(
Flytta ut alla filmer som har detta problem till en mapp som ligger utanför den mapp som scannas av Plex. Refresha sedan om sektionen och se till att de försvinner från sektionen. Gå sedan in och välj "Clean Bundles".
Nu är det dags att se till att alla filmer är rätt döpta. Följ namngivningsguiden.
Sedan så flyttar du tillbaka alla filmer till mappen som Plex bevakar, scanna igen, och nu bör det vara lugnt.
Flytta ut alla filmer som har detta problem till en mapp som ligger utanför den mapp som scannas av Plex. Refresha sedan om sektionen och se till att de försvinner från sektionen. Gå sedan in och välj "Clean Bundles".
Nu är det dags att se till att alla filmer är rätt döpta. Följ namngivningsguiden.Sedan så flyttar du tillbaka alla filmer till mappen som Plex bevakar, scanna igen, och nu bör det vara lugnt.
Jag tror jag har hittat en röd tråd! Alla som är drabbade har åäö i folder- och eller i filnamnet.
Jag tror jag har hittat en röd tråd! Alla som är drabbade har åäö i folder- och eller i filnamnet.
Jag vet att det finns kvar buggar runt sökvägar som innehåller specialtecken. Skulle vara kanon om du kunde ge mig den exakta sökvägen och filnamnet till 3-4 stycken av dina 15 så kan jag försöka återskapa det.
Och om jag ej kan återskapa problemet så skulle jag behöva Plex Media Server.log och Plex Media Scanner.log och com.plexapp.agent.system.log från dig från då du scannar in dom och felet uppstår. Annars blir det svårt att lösa detta.
PS: Vilken version av PMS har du, och i vilket operativsystem har du PMS installerat?
Fixar jag
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag vet att det finns kvar buggar runt sökvägar som innehåller specialtecken. Skulle vara kanon om du kunde ge mig den exakta sökvägen och filnamnet till 3-4 stycken av dina 15 så kan jag försöka återskapa det.
/Volumes/Barnfilmer/Disney.Klassiker.Megapack.SWEDISH.SWESUB.DVDRip.XviD-helge32/Disney.Klassiker.01-Snövit.Och.De.Sju.Dvärgarna.1937.SWEDISH.DVDRip.Xvid-helge32/Snövit.Och.De.Sju.Dvärgarna.1937.SWEDISH.DVDRip.Xvid-helge32.avi
/Volumes/Barnfilmer/Disney.Klassiker.Megapack.SWEDISH.SWESUB.DVDRip.XviD-helge32/Disney.Klassiker.18-Svärdet.i.Stenen.1963.SWEDISH.DVDRip.XviD-helge32/Svärdet.i.Stenen.1963.SWEDISH.DVDRip.XviD-helge32.avi
/Volumes/Documentaries/Fotboll/SVT Bronshjältarna - sommaren vi aldrig glömmer VM 1994/Del1 Bronshjältarna – sommaren vi aldrig glömmer.mkv
Uj. Jag skulle döpa om den till
/Volumes/Barnfilmer/Disney.Klassiker.Megapack/Snövit Och De Sju Dvärgarna (1937).avi
respektive
/Volumes/Documentaries/Fotboll/SVT Bronshjältarna - sommaren vi aldrig glömmer VM (1994) Del1.mkv
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.