Plötsligt vill inte filmer/tv-serier ta emot metadata. Lägger jag till avsnitt i en serie som redan finns i biblioteket är det inga problem men när jag lägger till en ny funkar det inte. I brist på annat så skrev jag in infon manuellt men upptäckte att tillagda undertexter (ingen agent) inte går att visa då jag fick upp "Unknown/Invalid subtitles" när jag skulle välja undertext. Mappar/filer är döpta som de ska och jag har kastat om ordningen i agenterna samt gjort tvingad omladdning flera gånger utan resultat.
EDIT: Jag upptäckte nu att jag hade "Plex Theme music" före "Local Media Assets (TV)" i TheTVDB-agenten. Läste nånstans att "Local..." ska vara överst. Det ändras väl inte automatiskt för vad jag vet har inte jag varit inne och ändrat ordning nåt där på senaste om ens någon gång i huvudtaget. Ska jag göra en tvingad omladdning i mina serier återställs väl all info? Typ vilka avsnitt som är sedd och så eftersom infon till serierna inte är låst.
På Filmer använder jag themoviedb och har "Local..." först men det funkar ju ändå inte. Sen är det några filmer som konstant bearbetas om jag gör enskild uppdatering på de filmer jag la till efter jag upptäckte problemet.
Det är tre serier jag försöker scanna in, en av dem är Gotham. En annan av dem scannade jag in avsnitt till så sent som förra veckan och tog sen bort alla avsnitten när jag hade sett klart (så serien försvann från biblioteket). Nu när jag scannar in nya avsnitt till serien så hämtas inte metadata och i biblioteket finns bara serien utan info och icke fungerande undertext (ingen agent). Likadant med filmer.
Det är tre serier jag försöker scanna in, en av dem är Gotham. En annan av dem scannade jag in avsnitt till så sent som förra veckan och tog sen bort alla avsnitten när jag hade sett klart (så serien försvann från biblioteket). Nu när jag scannar in nya avsnitt till serien så hämtas inte metadata och i biblioteket finns bara serien utan info och icke fungerande undertext (ingen agent). Likadant med filmer.
Rättigheter på filer och mappar?
Jag som är blind. Ser i com.plexapp.system.log att det slängs ett EXCEPTION då System.bundle försöker köras. Stäng av PMS och radera dessa två filer:
Users/Dennis/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle
Users/Dennis/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/System.bundle
Starta sedan upp PMS igen och försök scanna in de där serierna.
Jag har nu stängt av PMS, tagit bort nämnda filer, startat om och uppdaterat biblioteket men ändå ingen metadata har hämtats på de senaste som är inscannat.
Jag har nu stängt av PMS, tagit bort nämnda filer, startat om och uppdaterat biblioteket men ändå ingen metadata har hämtats på de senaste som är inscannat.
Kolla i com.plexapp.system.log och se om du hittar en EXCEPTION där igen. Och kolla längst ner i EXCEPTION-delen om det står "HTTP Error 500: Internal Server Error"
Ah, det är ju jag som är helt jäkla blind. Högst upp i EXCEPTION-meddelandet så står det ju att det är thetvdb-agenten som kastar meddelandet. Så jag behöver loggen från den agenten. com.plexapp.agents.thetvdb.log tror jag den filen heter.
Alltså det är både på SERIER och FILMER som inte metadatan hämtas på :)
Det stämmer säkert, men den loggen är det som kastar felet i detta fallet. Och jag kan ej lista ut vad ursprungsfelet är förrän jag får se vad den kastar för fel.
Den loggen du lade till nu är från dagen efter. Kan du lobba upp thetvdb-loggarna som heter .1, .2, .3 osv i slutet på filnamnet så vi kan se exakt vad som hände då?
Du har tyvärr startat om för många ggr så datan som hör ihop med din com.plexapp.system.log är äldre än .5 (förmodligen .7 eller liknande). Och Plex sparar bara de senaste 5. Så för att lösa detta så vill jag att du gör så här: 1. Starta om PMS. 2. Återskapa felet. 3. Ladda upp följande log-filer: Plex Media Server.log, com.plexapp.system.log och com.plexapp.agents.thetvdb.log