Bij starten PLEX verbinding maken met NAS

Goedemiddag,

Ik heb mijn films van PLEX op een NAS staan en mijn bibliotheek gewoon op mijn mac.

Standaard heeft PLEX op mijn mac bij het voor het eerst aanwijzen waar mijn films staat in het gebruikersvenster tabblad inloggen een instelling neergezet dat bij starten van de mac er een finder venster wordt geopend om een verbinding met de NAS tot staand te brengen. Dit vond ik erg vervelend dat bij elke keer opstarten dat scherm kwam dus heb ik die verwijderd (aangezien een vinkje bij verbergen" ook geen uitkomst biedt.

Nu moet ik elke keer voordat ik PLEX opstart eerst in de finder handmatig naar mijn NAS toe gaan, voordat PLEX de films kan afspelen. Is het mogelijk dat zodra ik PLEX opstart de mac op de achtergrond gelijk een verbinding met de NAS opzet?

Alvast bedankt.

Groeten,

Nicky

je kunt met Automator wel een scriptje bakken die dat voor je gaat doen maar dan krijg je alsnog een finder venster (waarschijnlijk achter plex).

aan de andere kant, de Plex Server wordt ook automatisch opgestart, en als je schijf niet verbonden is en de Server staat op auto updaten dan zal er waarschijnlijk steeds een hoop verdwijnen uit plex

beter kun je je mac gewoon in slaapstand zetten, dan wordt bij het wakker worden de verbinding weer hersteld zonder een finder venster te maken.

Misschien is dit iets voor je?

Bedankt, Dit lijkt inderdaad op wat ik bedoel, ik ga hier eens rustig voor zitten en kijken of het daarmee lukt.

Helaas niet helemaal gratis (10 EUR), maar een andere oplossing die ik zelf gebruik en die me een hoop geklooi heeft bespaard, is een stukje software genaamd Bonjour Mounter.

Bedankt, dit werkt, en scheelt erg veel moeite.

Wat je natuurlijk ook kunt doen, en dit is gratis en zit al in je mac:

Open system preferences, ga naar account, klik je inlog account aan waar je nu mee op je mac staat ingelogd, en voeg de folders toe als startup items bij Login Items.

Enige nadeel, je krijgt de finder windows geopend met de folders die je hebt toegevoegd als startup item.

Werkt hier prima!

Ik heb dit opgelost via Applescript, een Applescriptje gemaakt die de volumes mount en het resulterend programma in mijn login items gedaan. geen Finder vensters bij het opstarten en alle drives zijn klaar voor gebruik van zodra de Mac opgestart is.

Waar is deze topic gebleven? Ik zoek mij te pletter!

Ik ook! Heb het zoeken ondertussen opgegeven...

Ik begrijp niet dat ze het verwijderd hebben, verplaatst ok maar verwijderd is kut.

Het eerder gelinkte topic was verplaatst naar een verborgen/archief forum, maar is nu weer zichtbaar.

James “boots2x” gaf me nog een link over dit onderwerp: http://aj.tarachanowicz.com/?p=158

Ik had James gevraagd er naar te kijken. Hier nogmaals de link: http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/14201-howto-automount-afpsmb-shares-using-autofs/

Ik gebruik op mijn NAS NSF shares, geen extra programma’s. Wordt native ondersteund door OSX:

http://www.techrepublic.com/blog/mac/mounting-nfs-volumes-in-os-x/430

De NAS wordt dan bereikbaar als direct onderdeel van de hardeshcijf, en niet als extern volume, in mijn ervaring werkt dit een stuk soepeler dan SMB

1 voorwaarde: de NAS moet dit natuurlijk wel ondersteunen.

Ik heb mijn data op een windows 7 client staan. Die kan geen NFS shares hosten. Tenminste, niet native.

Mijn probleem is dat ik geen kont verstand heb van OSX en ook niet echt uit alle ingewikkelde oplossingen kom die ik op internet vind. Iemand nog simpele tips?

Ik heb ze nu gemount met smbfs maar heb geen idee of ze ook gemount worden als ik reboot.

Ik zou echt [Bonjour Mounter](http://bonjourmounter.gestosoft.com/en/) (€10) nogmaals willen aanraden. Echt dé meest eenvoudige oplossing die ik ooit heb gezien voor dit probleem.

Wat ook werkt is de mac niet afsluiten maar alleen laten slapen. De drive blijft dan gemount en is er wanneer je de mac weer wakker maakt. ik gebruik een dedicated mac-mini als server en als client en ik breng deze alleen in sleep-mode

Maar de volumes mounten bij startup, of een applescript of een applescript ingebouwd in Remote Buddy zijn ook allemaal mogelijkheden die werken

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.