Byta folder.jpg

Hallå.

Sitter hemma med en förkylning o försöker få lite rätsida på en del saker som irriterat mig.

Har lyckats med det mesta men ett problem kvarstår.

O det är ett bildproblem i “lyssna på musik”-avdelningen…

På en Nas har jag en mapp med musik lagrat enligt följande modell:

-Musik

-Artist

-Album1

01 blabla.mp3

02 blabla.mp3

folder.jpg

-Album2

01 blabla.mp3

02 blabla.mp3

folder.jpg

etc. etc.

Nu är det tyvärr så att jag inte alltid varit lika duktig vad gäller dessa folder.jpg-bilderna, så i vissa mappar ligger där gamla bilder i usel kvalité, och hur mycket jag än byter ut o sparar över så blir jag inte av med dessa i Plex.

Så hur gör jag för att få Plex att läsa in dessa bilder på nytt?

Tackar på förhand /Patrik

Thumbnails-mappen i Application Support/Plex Media Server (eller Plex-mappen, minns inte) bör innehålla dessa. Jobbigt att gå igenom alla för att hitta de du har problem med, men det är nog enda sättet tyvärr. Gör ett test genom att flytta bort hela thumbnails-mappen (som jag tror ligger i Userdata) till skrivbordet. Gå sedan in i Plex och kolla om tumnaglarna blivit de nya som du lagt i album-mapparna. Om det inte funkar så är det fel thumbnail-mapp.
Kasta tillbaka den sparade mappen (som ligger på skrivbordet) efter att du testat. Det ligger nämligen annat där som du vill ha kvar gissar jag. Detta gör du enbart för att lokalisera vilken mapp det är som innehåller tumnaglarna.

Det gjorde susen.

I Thumbnails-mappen var det uppdelat i musik, film etc. Och i musik-mappen låg där mappar från 0-9 och a-f, dessa öppnade jag o raderade thumbnailfilerna i.

Så nu är det minsann ordning o reda o fin kvalisort på grejjerna. Tusen tack för den snabba supporten :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.