Hej, har ganska mycket musik i mitt bibliotek och undrar om det finns något enkelt sätt att lägga till en ny mapp (som då innebär ett nytt album eller en ny artist) och få Plex att upptäcka denna nya mapp och förse den med omslagsbilder och info utan att behöva scanna igenom hela biblioteket ? Har lagt albumen under varje artist i min katalog.
/ Hans
Använder du iTunes-pluginen eller har du satt upp en musiksektion i PMM?
Hej, jag har lagt upp en musiksektion i PMM.
/ Hans
Ok, så du har då pekat på en musik-mapp och sagt att den ska ingå i musik-sektionen. Om du lägger det nya albumet i den tidigare nämnda mappen så plockas den inte upp av PMM?
Nej, den verkar inte känna av den. Ändå har jag testat att uppdatera libraryt flera gånger. Men eftersom jag har rätt mycket musik så skulle jag liksom vilja peka ut den nya mappen och lägga till metadata bara på den, går det ?
/ Hans
Nja, det gör det nog itne tyvärr. Det är däremot en bug om PMM inte hittar din musik. Lägg in din mappstruktur här, och vad du döpt mapparna till.
Skulel också vara intressant att se vad log-filen säger efter att du testat refresha.
OK, jag ska fixa det. Hjälp en okunnig, var hittar jag loggfilen ?
/ Hans
Hmm, sitter inte vid en Mac med Plex tyvärr, men jag tror det är ~/etc/logs/Plex Media Scanner.log
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.