[Channel] RTL XL

Hoi! Ik heb versie 0.6 geïnstalleerd en Silverlight plugin toch krijg ik de foutmelding “Error could not read from input stream”. Verschillende programmas geprobeerd, bijv RTL nieuws en de Fabeltjeskrant.

Draai Snow Leopard 10.6.2 en laatste plex.

Hartelijke dank!

Het klopt dat RTL Gemist niet werkt. 'k Heb zojuist een update gedaan en het is nu even wachten tot ie in de App Store is doorgevoerd.

OK!!! Hartelijke dank!!

Afgelopen nacht is de update doorgevoerd in de App Store. Plex zou de update automatisch op moeten pakken, anders kun je een handmatige update uitvoeren door de “Check for updates” optie te kiezen in de store. Ik weet niet waarom precies, maar ik had wat problemen met de update. Het leek alsof de update niet was gedaan en de oude versie van de plugin nog steeds gebruikt werd. Nadat ik de plugin verwijderd heb en opnieuw via de App Store heb geïnstalleerd werkte alles weer zoals zou moeten. Zijn er meer mensen bij wie dit is gebeurd?

Zowel de RTL Z live stream als een stuk meer video’s zijn vanaf heden met DRM beveiligd en werken dus helaas niet meer in Plex. Een hoop video’s doen het bij mij ook op de website rtlgemist.nl niet meer, het scherm klapt dicht na de reclames en er gebeurt verder niks meer :o

De “Error could not read from input stream” foutmelding is terug. Heb net bijv. fabeltjeskrant geprobeerd, werkt perfect van de RTL website maar niet in Plex. Hoop dat het weer kan worden opgelost:)

@michielm: zo ook lekker 's nachts aan het werk? :)

Heb je toevallig een firewall draaien (bijvoorbeeld Little Snitch)? Ik liep op een van m'n Macs namelijk ook tegen de "Error could not read from input stream" error aan en bleek op die machine Plex en Plex Media Server te blokkeren in de firewall. Op m'n Macbook waar Plex en Plex Media Server beiden "vrij" toegang hebben tot internet werkt de plugin (op het moment in elk geval) namelijk prima.

Niet echt :) Woon in west coast USA, dus vandaar de late uurtjes :)

Het werkt op mijn werk laptop, ik zal van het weekend even op mijn andere Macs checken.

Heb je wel eerst de app gedeïnstalleerd en toen weer opnieuw geïnstalleerd? Ik had daar namelijk overheen gelezen. Daarna werkte het bij mij ook weer als een zonnetje namelijk.

Het werkt weer, Plex opnieuw geinstalleerd (alles gewist in Application Support).
Super!

0.8.1b: Video’s met een 4:3 aspect ratio worden nu ook correct weergegeven. Het enige openstaande punt is nu nog door- en terugspoelen dat niet werkt (maar voorlopig zonder PMS framework aanpassingen ook niet zal gaan werken…)

Ik had hier dus hetzelfde probleem. Zojuist de Beta versie geïnstalleerd en alles werkt weer super, kan mijn vriendin weer lekker GTST kijken. Bedankt voor alle moeite!!

Vandaag kan ik gewoon vanuit portugal naar RTL kijken naar de live-stream op http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/livestream/insa.xml

Online kijken heeft altijd gewerkt. Het probleem was dat de video's die voorzien zijn van DRM niet werkten in de op plexapp.com gehoste Silverlight speler die ik gebruikte. In de nieuwe versie van de plugin (zie posts hierboven) gebruik ik niet meer de Silverlight speler van Plex, maar die van de RTL website zelf. Hoewel dat een aantal bijwerkingen heeft, gaat het afspelen van de video's met DRM in Plex nu wel weer.

Ik probeerde gisteren op RTL gemist via plex de laatste aflevering van "enkeltje paradijs". Dit i.v.m. de grote tv storing van Ziggo de avond ervoor. Tot mijn grote verbazing werkte dit niet. Wel alle andere RTL gemsit programma's, maar van dit programma zag ik alleen een zwart leeg scherm met middenop een (afspeel)pijl.
De tijdteller links onderaan liep ook wel gewoon, maar als eindtijd (onderaan inhet scherm stond de huidige tijd.
Enig idee waar dat aan kan liggen, of moet ik de nieuwe plugin versie gaan toepassen ?
Verder wil ik je mijn complimenten geven voor de vele en constuctieve bijdragen aan Plex.

Hallo Gert,
Het witte afspeel icoon vertelt mij dat je nog met een oude versie van de plugin zit. Kun je eens proberen of je een update binnen krijgt als je naar de App Store gaat en op updates controleert? Mocht dat niet werken, dan kun je het beste *RTL Gemist.bundle* handmatig verwijderen uit *~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins* en via de App Store de plugin opnieuw installeren.

Sander,

Bedankt, ik ga er dit weekend naar kijken en hou je op de hoogte van het resultaat.

23/03/2010: het werkt weer dankzij het opnieuw installeren van de plug-in, bedankt.

Even een vraagje, sinds kort heeft RTL al hun populaire streams voorzien van DRM, ik gebruik zelf XBMC op de Xbox en daar doen de DRM gecodeerde streams het niet, dit omdat XBMC geen DRM content ondersteund.

Mijn vraag is of deze plugin hier ook last van heeft (Bonje met de buren, Herrie in de huiskamer, X-factor) en of PLEX wel DRM ondersteunt.

Hallo Martijn,
De RTL Gemist plugin voor Plex had hier in eerste instantie ook last van, maar is nu zo verbouwd dat de videospeler van de RTL Gemist website zelf wordt gebruikt om video's weer te geven. Dit heeft enkele (kleine) nadelen, maar het betekent wel dat alle RTL Gemist video's gewoon werken in Plex (in principe wordt gebruik gemaakt van Silverlight en dat ondersteunt DRM).

Ik heb niet altijd de tijd om een hele aflevering te bekijken

Is het ook mogelijk om vooruit te spoelen. Of om te onthouden waar je gebleven was.