Channels

Hej!

Hade det inte varit för allt strul med svenska playkanaler så hade Plex varit super. Hur kommer det sig att icefilms, letmewatchthis mm fungerar så bra medan TV3 och TV4 inte fungerar alls (inte för mig i alla fall)?

/Hans

Hej!
Hade det inte varit för allt strul med svenska playkanaler så hade Plex varit super. Hur kommer det sig att icefilms, letmewatchthis mm fungerar så bra medan TV3 och TV4 inte fungerar alls (inte för mig i alla fall)?

/Hans

För att kunna hjälpa dig hitta problemet:

1. Vilket OS kör du Plex Media Servern på?
  2. Vilken klient(er) använder du?

När det gäller TV4 så har en uppdatering skickats in och godtagits, men verkar inte kommit hela vägen till "Channel Directory". Jag ska undersöka det lite närmare, förhoppningsvis så sker det snart.

Viasat(TV3), är däremot igenom hela vägen och skall fungera för de flesta klienter. Ett problem är om du har en Samsung-TV klient, då den klienten f.n. inte supportar Plex kanaler fullt ut ännu. 

Hej!

Tack för snabbt svar!

Jag har PMS på windows 8 och klienten ligger dessvärre på en samsung tv. Innan senaste uppdateringen så fungerade viasat. Fyran har också fungerat. Konstigt att femman och svt fungerar, vad kan det bero på? Kanske ska testa med PHT tills ny uppdatering på samsung kommer, eller vad tror du?

Hans

Hej!
Tack för snabbt svar!
Jag har PMS på windows 8 och klienten ligger dessvärre på en samsung tv. Innan senaste uppdateringen så fungerade viasat. Fyran har också fungerat. Konstigt att femman och svt fungerar, vad kan det bero på? Kanske ska testa med PHT tills ny uppdatering på samsung kommer, eller vad tror du?

Hans

Kanal5 och SVT fungerar eftersom JeppeTh har uppdatera dessa(han har en Samsung). Det skulle gå att kunna göra på samma sätt på viasat och tv4 men den patchen innebär att andra klienter ej kan se alla tillgängliga program och att HLS protokollet(som byter bitrate dynamiskt) istället blir statiskt och låst vid högsta bitrate.

Tror Jeppe skulle höra sig för på Samsung delen av forumet om något kunde göras åt detta.

Om du vill kan jag fixa en inofficiell specialversion för Samsung för Viasat och TV4 som du kan köra tills detta är löst i Samsung-klienten?

Hej!

Det hade varit fantastiskt om du ville göra en specialversion. Tack så hemskt mycket i förskott!

/Hans

Hej Meo!

Vet du hur man gör ett plug in för swefilmer eller liknande webbsida som streamar filmer med svenska undertexter? Ett sånt står högt på min och min familjs önskelista men jag har inte riktigt koll på hur man gör.

/Hans

Hej!
Det hade varit fantastiskt om du ville göra en specialversion. Tack så hemskt mycket i förskott!
/Hans

Kan lägga upp en Samsung version av Viasat i helgen. Kommer i så fall att posta den i Viasat-tråden.

Kan lägga upp en Samsung version av Viasat i helgen. Kommer i så fall att posta den i Viasat-tråden.

Det låter bra.....

Super :-).

Nu ligger den uppe i ViasatPlay tråden, säg gärna till om den inte fungerar

... och nu ligger en uppe i TV4 tråden

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.