Viasat, SVT, kanal4 och 5 i USA.

Hej!

Jag är ganska ny här, och försöker få de svenska kanalerna som jag saknar att spela på min TV genom en Roku2. Jag bor i USA, och jag vet att det är inte alla program som kommer att fungera här. Men jag vet också att det är många program jag *kan* titta på när jag besöker kanalernas hemsidor härifrån.

Jag vet att det är nog få i Sverige som använder Roku, men om någon kan hjälpa mig att få kanalerna att fungera i Plex på min dator, så tror jag att det skulle fungera fint på min TV genom Roku's Plex. 

Jag vill att alla kanaler ska fungera, och jag vet att det är möjligt. OK, jag tror starkt på att det är möjligt.

Här är min situation:

SVT - Jag gick in på gitHub förra veckan, installerade bundlet, fick kanalen att dyka upp på min TV, och den fungerade. Men bara vissa progam. Många program som jag kan se på SVTs hemsida (som inte är geoblockerade) fungerade inte. Men några program fungerade bra. Textning önskar jag att jag kunde ha på, men först måste ju kanalen fungera. Nu har den försvunnit och SVTplay är inte längre där alls. :(  

Kanal 4 - Nej. Kanalen dyker upp i menyn, men jag kan inte gå in.

Kanal 5 - programmenyn fungerar, men inga program spelar. En gång lyckades jag få ett program att fungera, men nu ber den mig att se till att min server är på.

ViaSat - Kanalen visas (gjorde github några dagar sedan), och menyn som visar alla tillgängliga kanaler. Men ingenting därinne. 

De som fungerade förr, men slutade funka, fungerade bara på samma dag som jag installerade dem, det kanske säger något till er som förmodligen vet mer än jag om det här!

OBS: Regeln verkar vara att om kanalen fungerar i min dator (mac OSX), så fungerar den på samma vis med TV:n genom Rokun. 

OBS2: Nån idé om det går att få textning genom Roku?

Tack för hjälpen!  :)

Hej,

Om du manuellt installerar plugin ifrån github så kommer dessa automatiskt att skrivas över av Plex med versionen ifrån det officiella repositoryt(efter en stund).

För att få Plex att inte skriva över, följ instruktioner enligt:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/64784-viasat-play/?p=405480

När det gäller vilka kanaler du kan få att fungera så borde iaf SVT, TV4 och Viasat fungera(om du kan få igång dom via webläsaren). Alla dessa plugins använder HLS som strömformat och det skall Roku klara av. Kanal5 använder RTMP och jag har ingen uppfattning om Rokun klarar det, men då borde PMS transcoda isf.

Jag har uppdaterat TV4 och Viasat eftersom de inte fungerar med de officiella ifrån Plex:

TV4: https://github.com/meriko/TV4-Play.bundle/archive/master.zip

Viasat: https://github.com/meriko/ViasatPlay.bundle/archive/master.zip

Tack meo! Jag ska försöka göra det du säger. Igår fick jag SVT att fungera på Rokun genom en PMS på min bärbara dator (macbook, som inte är den samma som jag brukar köra PMS på), och SVT fungerade med Roku (ingen GitHub denna gång). Idag försökte jag spela samma program igen, men det fungerade inte längre (inte genom macbook eller roku, heller). TV4 och ViaSat har aldrig fungerat. Kanal5 fungerade en gång. Som sagt, det verkar så att om de fungerar genom webbläsaren, så fungerar de med Roku. Jag återkommer med resultaten senare. Tack igen!  :)

På hemsidorna fungerar allt bra genom min dator och webbläsaren. Idag har jag gjort allt som har sagts här http://forums.plexapp.com/index.php/topic/64784-viasat-play/#entry405480 (som jag kunde göra). Laddade ner viasat och svt från github igen, följde instruktionerna, öppnade .plist-orna, tog bort texten och la till texten som alla har sagt till att göra. Viasat och SVT verkar fungera bra (även om varannat viasat program inte visar nån bild i menyn, och dessa verkar inte ladda alls) för tillfället, men jag är inte säker på att Plex inte kommer att uppdatera automatiskt igen. 

Jag har installerat det här enligt instruktionerna: https://github.com/Coi-l/SVT-Play.bundle/blob/master/README.md men jag vet inte vad en symlänk är. Men eftersom jag har följt instruktionerna där så jag antar att jag gjorde det rätt.  :D Jag har också installerat ViaSat och ändrat p-listorna på den. Men för nån anledning så har jag 2 viasat på skärmen nu (det är ok, eftersom det funkar).

TV 4 installerade jag om och jag kommer fram till säsongerna. Efter det säger Roku "Content unavailable: an error occurred while trying to load this content, make sure the server is running". Jag testade samma program via webbläsaren och de funkar bra där. Samma händer med kanal 5 (som fungerade EN gång ett par månader sen). Den låter mig komma till avsnittsdetaljer, men spelar inte programmet. Meddelandet är bara lite annorlunda: "Video Unavailable. We're unable to play this video make sure the server is running and has access to this video"

Jag vet inte om problemet ligger med Rokun eftersom det som fungerar genom min Plex (Macbook) verkar fungera bra genom Roku.

Nu håller jag tummarna för att de två som fungerar ganska bra (SVT och Viasat) ska fortsätta fungera, och så ska jag försöka få kanal 5 och TV4 att funka. Jag har sökt genom trådarna men det verkar som om det inte finns någon lösning för oss som har problem med dessa. Tips?

Tack så mycket för hjälpen!

Hej!

För TV4:

• Om ett program fungerar i webläsaren så borde det också fungera på Roku:n men endast om det inte är av typen som kräver att TV4 krypterar. De flesta utländska/amerikanska programmen är av den typen, medan de andra kör de okrypterat.

För att kunna hjälpa dig vidare så skulle vi behöva titta på följande logg(för du körde PMS på OS X va?):

/Users//Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.plugins.tv4play.log

Kör igång en uppspelning av ett svenskt program som fungerar i webläsaren, attacha sedan loggen här.

Mvh

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.