Chromecast och 5.1 ljud

Vad jag har förstått så ska man kunna spela upp filmer med 5.1 ljud från Cromecast. ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48423857#post48423857 )

Men när jag försöker spela upp filmer via Chomecast får jag bara stereoljud. Kör jag samma film via min macmini (som är kopplad till samma förstärkare som Chromecasten) fungerar filmen med rätt ljudformat.

Är det någon inställning jag har missat eller har jag missuppfattat vad Chromecasten klarar?

Kolla så du har senaste versionen av PMS. 5.1 var trasigt tills nyligen.

Min plex server har versionen 1.2.24 (Windows) och det är senaste versionen står det.

Sedan uppdaterade jag Plexappen på min Ipad Mini till version 3.3.5 idag, men mitt problem kvarstår fortfarande.

Har du (eller någon annan) något annat tips på vad som kan vara felet?

Min plex server har versionen 1.2.24 (Windows) och det är senaste versionen står det.

Sedan uppdaterade jag Plexappen på min Ipad Mini till version 3.3.5 idag, men mitt problem kvarstår fortfarande.

Har du (eller någon annan) något annat tips på vad som kan vara felet?

Hej!

Bara en liten notering:

1.2.24 är versionen på Plex/Web klienten.

Nyaste versionen av Plex Media Server(PMS) är f.n. 0.9.8.18 (0.9.8.18.290-11b7fdd för att vara exakt).

Mvh

Du har rätt.

Jag hittade fliken med versionnummer till PMS också nu och det står 0.9.8.17 så den skulle jag kunna uppdatera också för att se om det hjälper, även om changeloggen för nästa version inte just nämner mitt problem.

Finns det någon automatisk uppdaterare för serverdelen, eller måste man tanka hem senaste filen manuellt och installera?

Du har rätt.

Jag hittade fliken med versionnummer till PMS också nu och det står 0.9.8.17 så den skulle jag kunna uppdatera också för att se om det hjälper, även om changeloggen för nästa version inte just nämner mitt problem.

Finns det någon automatisk uppdaterare för serverdelen, eller måste man tanka hem senaste filen manuellt och installera?

För Plexpass-versionerna så finns ingen automatisk uppdaterare. Ladda hem härifrån: https://plex.tv/downloads?channel=plexpass

Jag uppdaterade till version 9.9.3. och så provade jag en 5.1 film och det verkar fungera.

Tack så mycket för hjälpen med felsökning och tack för länken till Plexpass nedladdningarna, jag visste inte att vi hade en egen sektion.

Lånar tråden :slight_smile:

Köpte en chromecast igår.

Som är kopplad till tv’n Jag har även en xbmc kopplad via en laptop.

Problemet inge 5.1 från chromecasten men slår jag över filmen på xbmc får jag 5.1.

Även 5.1 om jag använder appen medialink i tv’n.

PMS 0.9.11.16

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.