"Couldn´t connect to server"

iphone4 till macbookpro
Hej,

Köpte plex appen till iphone4 och vill alltså koppla den till min macbookpro. Detta funkar alldeles utmärkt och som det ska om jag stänger av min brandvägg.
Sätter jag på brandväggen så upphör kontakten och appen säger bara "Couldn´t connect to server". Både Plex och PMS är godkända och tillåtna för inkommande anslutningar i listan på brandväggen.

Min bror har exakt likadan setup och det funkar för honom, det enda som skiljer oss åt är att han har annan bredbandsleverantör och således en annan router. Jag har Comhem och mitt modem är Cisco EPC2425. Känns ju konstigt att behöva gå in i modemets/routerns inställningar om det funkar när datorns brandvägg är avslagen?

Tacksam för svar och hjälp!

Hej och välkommen till forumet!

Vilket operativsystem har du på den dator som du har installerat PMS på? Om det är Windows, kolla så att du inte har på Windows Firewall eller annan brandvägg på själva datorn.

Tjena, tackar för svar!

Kör ej windows utan använder Mac OS X 10.6.8 (snow leopard).

Har provat ominstallera allt men samma resultat…

Kan du inte köra med din routers brandvägg istället? Och låta brandväggen i OSX vara avslagen. Uppenbart är ju att det är något i brandväggen på din dator som går snett.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.