PC PMS till Macbook, iPhone och Android

Får det ej att fungera
Hej!
Tidigare har jag haft PMS på Macbooken för att sedan kunna se på min iPhone. Detta har fungerat felfritt. Men nu har jag alltså en Windowsdator som server.
När jag startar appen på iPhone så ser jag servern men jag kan inte koppla mig till den. Det kommer upp en ruta där det står "Kunde inte koppla upp mot din server".
Är det bara jag som inte fått igång port forwarding ordentligt?
Lustiga är att det har fungerat i cirka 4-5min där jag kunde se mitt innehåll men nu går det inte att koppla upp sig till den.
Hur löser jag detta?
Tack för hjälpen!

Hej och välkommen till forumet.

Tyvärr så kan det vara ganska många olika saker som skapar detta problemet, så det är svårt att på stående fot säga vad det är. Plus att jag är Macmänniska ytterst, så jag vet inte heller om jag kommer med säkerhet kunna hjälpa dig. Men jag provar.

Först och främst kommer jag behöva titta i loggen för att se vad den säger då du försöker connecta. Plex Media Server.log från din PC alltså. Den bör kunna berätta om någon försöker connecta mot den.

Sen måste du även berätta om din PC ligger på samma subnät som din iPhone gör. Kolla alltså vad din PC har för IPnummer och vad din iPhone har fått för IPnummer. Det brukar skvallra om det är samma subnät :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.