Ik heb sinds kort de laatste versie van plex en hier is echt geen film meer mee te bekijken. Alles hapert het geluid zit een vertraging in ten opzichte van het beeld. Dit ook bij films die voorheen goed afspeelde. Ik heb 1 film geprobeerd met QuickTime te kijken (mp4) dat ging helemaal goed.
Wat kan ik hier aan doen?
Groet
Vandaag nog eens verder beken en ik heb gemerkt dat plex geen 1080p en 720p films normaal afspeeld. Lagere resolutie doet die prima zonder te haperen.
Is mijn Mac te ligt dat die de film niet aan kan? Maar voorheen kon ik in een oude plex (geen idee welke versie) wel deze resolutie bekijken)
De specs van mijn mac zijn:
Processornaam:Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid:1,83 GHz
Aantal processors:1
Totaal aantal cores:2
L2-cache:2 MB
Geheugen:1 GB
Bussnelheid:667 MHz
Of zou het een instelling in Plex kunnen zijn?
Ik heb de buffer op 20 seconden staan.
Hopelijk kan iemand mij zeggen wat ik hie aan kan doen want zo heb ik niks aan plex
Groet
in de engelstalige main section van dit forum (in de bugs section of in “Nine”, weet even niet meer) staan een aantal mogelijk oorzaken voor dit effect (stutter of judder) die je even moet troubleshooten om te zien wat er precies bij jou aan de hand is.
Let op dat judder (regelmatig voorkomende hapering en de-sync met geluid) ontstaat doordat jouw TV/mac een andere refresh-rate heeft dan de film die je probeert af te spelen. Bijv. mini+TV op 60Hz refresh-rate en de film op 24 fps (de standaard voor HD films). De TV gaat dan proberen de frames in een 60 Hz refresh rate te passen en dat gaat vaak niet netjes: schokken tot gevolg. Je mini-display op 24 Hz refresh rate zetten lost dit op. Helaas is er nog geen auto-detect functie in Plex die zelf de refreshrate aanpast, maar je kunt dit ook zelf aanpassen bijv met een applescriptje.
Je mac mini is weliswaar niet state-of-the-art maar zou toch snel genoeg moeten zijn voor het afspelen van een 1080p film. Tenminste als er verder geen grote CPU/memory vreters op je mini aan het werk zijn; 1 Gb RAM is wel weinig voor HD films volgens mij …
Behalve een aantal instellingen die in het engels-talig forum worden besproken die je even moet checken, was er ook een stutter-bug gedetecteerd die met .9.2.7 verminderd zou moeten zijn. Dus ik zou zeggen deze eerst even proberen.
met zo’n mini moet je niet teveel verwachten als het gaat om HD films met een erg hoge bitrate. de grafische kaart in je mini gaat je hierbij ook niet helpen, in de nieuwere mini’s vanaf 2009 zitten grafische chipsets die gebruik kunnen maken van *hardware acceleration. * in jouw geval zal de CPU dus al het werk van z’n rekening moeten nemen.
ik zou je dus aanraden zoveel mogelijk 720p films te gebruiken met een niet al te hoge bitrate. (vaak simpelweg te herkennen aan een kleine bestandsgrootte)
Excuses voor de enorm late reactie maar heb het erg druk.
Ik heb de update gedaan naar de nieuwste versie toen heeft die het 1 keer gedaan. Daarna was het weer bagger slecht. Ik heb mijn beeld ingesteld in 24 hz Dat wil ook niet helpen.
In de engels forum’s heb ik gezocht maar hier kom ik niet heel veel tegen. Ik zag een paar topic met instellingen en die staan hetzelfde als dat ik heb.
Wie-o-wie kan me helpen! zo is het totaal niet leuk om film te kijken en staat mijn mini er maar voor niks.
@ nerpissad: Hoe kan het dan dit ik voorheen met een hele oude versie van Plex hier totaal geen last van had en speelde die alle films super.
Ik heb het zelfde probleem met plex. Bij HD films valt in plex regelmatig het geluid weg. Echter in VLC heb ik dit probleem niet. Dus volledige blu ray rips kijk ik met VLC.
Volgens mij moet het probleem zitten in plex. Overigens bij elke film die ik kijk in plex valt bij het opstarten van de film het geluid even weg. Maar bij lichte MKV doet hij het daarna zonder problemen. Hopelijk Jan iemand hier verder iets mee.
Dus jullie zeggen dat bij de nieuwe MacMini die via HDMI rechstreeks op een Sony TV zit je in ons land altijd 24Hz moet pakken ipv 50 of 60?
Nvm op 24Hz is audio en video niet in sync. 50Hz werkt prima.
dit probleem heb ik ook. ik heb een gloednieuwe mac mini van de laatste generatie (middelste model) en films haperen en geluid loopt niet synchroom.
kan me niet voorstellen dat het aan de hardware ligt.
ik heb een aansluiting naar mijn tv met een HDMI kabel. De mac mini herkent mijn tv en stelt de resolutie automatisch in op 1080p.
ik heb gekeken of ik het probleem kon oplossen, en heb mijn macmini handmatig op 720p (60hz) gezet. het haperen en geluid sync is nu opgelost, al geeft ie wel alles weer in mindere kwaliteit… (probleem dus niet ECHT opgelost)
hopelijk wordt dit opgelost in een update… of weet iemand bij welke (vorige) versie deze problemen niet aanwezig waren?
Ik heb het zelfde probleem. Alles getest ligt echt aan plex. VLC geen probleem xbmc geen probleem.
Wellicht moet de oplossing gevonden worden in hulpprogramma midi configuratie. Als je dit instelt op 24 bits 7.1 systeem dan blijft deze instelling zo staan wanneer je VLC of xbmc gebruikt. Zoals hierboven staat hebben deze apps geen geluidsprobleem. Maak je echter gebruik van plex dan worden de midi instellingen teruggezet naar stereo.
Kan iemand hier iets mee?
Ik heb dezelfde Mac mini maar met 2Gb geheugen en heb nergen last van. Misschien een idee om hem een te upgraden? Sowieso wel een leuk karweitje.
Dat gaat voor mij niet op ik ben in bezit van de allernieuwste Mac mini. En nogmaals via VLC en xbmc geen enkel probleem. Wel met plex uiteraard alles al een keer gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb helaas dezelfde problemen met Plex (zoals iedereen hier beschrijft echter op PC en geen mac) heb me te pletter gezocht en zelfs allerlei netwerk monitoring gedaan. Met name over 3g problemen. Bij een vriend van mij werkt het met exact dezelfde instellingen wel super over 3g als hij over 3g mijn Plex server benaderd loopt de boel om de 10 seconden vast. Op forums nergens een antwoord te vinden dus maar een ander programma geprobeerd en daar werkt het over 3g wel super met meer dan 2500 kbps bitrate!!!! Daar gaat mijn quotum :-)
Conclusie is dat het of een onontdekte instelling in Plex is (want gelijk aan die vriend van mij incl dezelfde port forwarding en heb in mijn router zelfs prio gegeven aan de poort die plex gebruikt)
Of dat Plex niet goed samenwerkt met mijn router (andere applicatie van een concurrent doet het wel)
Ook las ik hier op het forum dat de videokaart het probleem zou kunnen zijn. Is het dan dat plex voor streamen je videokaart gebruikt (is standaard onboard op mijn server) en de applicatie van de concullega niet waardoor deze wel goed streamt?
Ben heel benieuwd of hier nu eindelijk duideijkheid in komt, want qua user interface is plex superieur, maar ja dan moet hij wel films afspelen
hoi dance,
het is moeilijk om een oorzaak aan te wijzen als je nergens specifiek bent over welke instellingen of hardware jij en je vriend gebruiken.
ik begrijp dat je PMS op een windows machine hebt draaien? en kijk je dan films op een android telefoon of iphone? verder heb je het over port forwarding. kan je router niet goed overweg met myPlex?
Klopt maar omdat wij het gelijk hebben zou het idd in de hardware en dan mn de router kunnen liggen (netgear Wnr3500) of ergens in op mijn server. omdat ik met bijv airvideo wel perfect op de hoogst mogelijke bitrate probleemloos over 3G met mijn iPhone 3GS ios5 kan bekijken houd ik het er maar even op dat plex op een of andere manier niet lekker met mijn configuratie of router werkt wel jammer want qua USer interface ben ik enorm enthousiast maar ja als films kijken niet lukt en zo te lezen zijn er meer ik geef het even op na 3 nachten tot na 3 uur vind ik voorlopig genoeg
Hier ook het zelfde probleem, de app werkt wel op mijn tablet galaxy tab s 8.4 maar niet op mijn minix neo u1. Bij de minix kan ik niet meer naar de tv lay-out veranderen en hd films en series niet kan afspelen daarbij kan ik wel dvd kwaliteit afspelen. Hierbij gaat het bij allebij om de nieuwe plex 5.1.4. Bij vorige versies geen probleem gehad maar vanaf dat de nieuwe lay-out voor de tv is gekomen is dit probleem er.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.