DR plug-in

Hej HuX,

Håber at du har fået bedre styr på din Mac. Jeg har selv lidt køling problemer med min MacBook Pro, men det er vist til en helt anden tråd :)

Jeg ved godt, at du arbejder på dette på frivillig basis, så dette indlæg er ikke for at lægge pres på dig på nogle måder.

Personligt, har jeg ikke så meget behov for at kunne se live tv via Plex, men det kunne være super fedt, hvis man kunne vælge mellem on-demand udvalget fra DR NU.

JEG VED DET !!!! :)

Har super dårlig samvittighed.

Havde faktisk fået det til at virke lokalt, men fandt så af, at Plex drengene havde flyttet den service der ser på OD streams, fra Plex til DR kanalen (teknik, teknik ;))

DVS, at jeg skal have fikset lidt mere end jeg regnede med :(

Jeg ved at der er mange der gerne vil ha' DR i PHT, og jeg skal se at få rydet lidt plads i min kalender :)

/HuX

Du skal på ingen måder have dårlig samvittighed. [emoji1]

Sent from my iPad using Tapatalk

Der er faktisk en DR channel nu.. meeen den virker ikke.. ved ikke om det er det samme? =)

Der er sket nogle automatiske opdateringer i DR NU kanalen i forbindelse med PHT release, som gør at det ikke virker.

DVS, jeg skal kode en del om, men jeg er på sagen.

Der er sket nogle automatiske opdateringer i DR NU kanalen i forbindelse med PHT release, som gør at det ikke virker.

DVS, jeg skal kode en del om, men jeg er på sagen.

Sounds good! :) Det kunne være fedt med plex interfacet.. for dr.dk's hjemmeside giver nada mening.. slet ikke til at finde hvad man ønsker.. bare en liste af sæsoner f.eks.. 

DR's API har ikke support for sæsonner, så der kommer der ikke den store forskel i Plex kanalen :(

DR's API har ikke support for sæsonner, så der kommer der ikke den store forskel i Plex kanalen :(

Damnit.. oh well, stadig bedre end at bruge deres hjemmeside direkte :D

Hurra... næsten ;)

DR lancerer en ny on-demand service juni 2014.

dvs at jeg nu har ca 3-18 dage til at kode en helt ny kanal, så nu har jeg travlt.

det vil dog betyde at næste gang der kommer en opdatering på Plex kanalen, bliver det med navneændring, radio, og andet godt.

/HuX

Hurra... næsten ;)

DR lancerer en ny on-demand service juni 2014.

dvs at jeg nu har ca 3-18 dage til at kode en helt ny kanal, så nu har jeg travlt.

det vil dog betyde at næste gang der kommer en opdatering på Plex kanalen, bliver det med navneændring, radio, og andet godt.

/HuX

Cyber-skulderklap og ivrig klappen i hænderne herfra! ;) 

*bump*

http://www.version2.dk/artikel/dr-klar-med-ny-streaming-tjeneste-og-apps-til-smartphones-og-tablets-58950

Det ville være fantastisk hvis DR TV kommer til at fungere i Plex.. :)

Jo tak, men har fået besked fra DR om at de ikke understøtter tredieparts klienter.

Jeg skal nok kode det jeg har tid til, men folk er også velkomne til at presse DR til selv at lave en kanal (Så kan vi jo se hvem der først kommer med en).

De burde jo have til de 2 store MC'er selv, og ikke lade andre udføre arbejdet for dem uden betaling ;)

Status update:

Jeg har igår sendt URL services som skal integreres i selve Plex, så f.eks Plex kø virker, til godkendelse hos Plex.

Når den er flettet ind i de eksisterende URL services, har jeg DR TV klar... dvs, jeg har 1 fejl som jeg håber på svar på idag, andetsteds her på Forum.

Til det er svaret, skal jeg have de sidste småting rettet, men det er virkeligt småting.

Den nye kanal kommer til at hede "DR TV" og benytter sig af DR's nye API, der bla. bruges på dr.dk/tv og til set-top bokse.

Kanalen benytter kun HLS, streams, hvilket vil sige, at det skulle virke på alle platforme, fra osx til NAS.

Kanalen indeholder det samme indhold som dr.dk/tv, dvs. 30 dages arkiv, samt live streams af alle DR's TV kanaler.

Da DR endnu ikke er overgået til at benytte det nye API til radio, kommer der nog til at gå lidt tid, før radio kommer med i denne kanal, men jeg følger med, og ser hvad DR gør.

Derudover er der søgning med, så man både kan søge inde i kanalen, men også under global søgning, vil der nu blive søgt på materiale fra dr.dk.

Eneste "bug" er på web klienten, hvor de danske oversættelser ikke virker 100%.

Jeg har fejlmeldt det til udviklerene, og de skulle få det rettet i næste opdatering af web klienten.

/HuX

Status update:

Jeg har igår sendt URL services som skal integreres i selve Plex, så f.eks Plex kø virker, til godkendelse hos Plex.

Når den er flettet ind i de eksisterende URL services, har jeg DR TV klar... dvs, jeg har 1 fejl som jeg håber på svar på idag, andetsteds her på Forum.

Til det er svaret, skal jeg have de sidste småting rettet, men det er virkeligt småting.

Den nye kanal kommer til at hede "DR TV" og benytter sig af DR's nye API, der bla. bruges på dr.dk/tv og til set-top bokse.

Kanalen benytter kun HLS, streams, hvilket vil sige, at det skulle virke på alle platforme, fra osx til NAS.

/HuX

Du er virkelig dagens mand i skysovs! :) Så lækkert! 

Jeg kan ikke helt gennemskue om plugin'et burde virke nu eller.

Jeg har lige prøvet og har 2 ikoner hvor der ikke sker noget, lige meget hvilket jeg klikker på.

@tgrules, hvis du har to ikoner, er det drnu og ikke drdk du har installeret.

Det er, som der stå i starten af denne tråd, ikke længere funktionelt.

Heldigvis er der nu en drdk kanal, som du bare skal hente fra din plex klient.

(Se min update i første post)

chromecast support (Bare en annoyance)

Naar man vil cast til sin chromecast kan den godt faile, proever man et par gange ender den som regelt med at blive afspillet alligevel, men der skal et par forsoeg til.

chromecast support (Bare en annoyance)

Naar man vil cast til sin chromecast kan den godt faile, proever man et par gange ender den som regelt med at blive afspillet alligevel, men der skal et par forsoeg til.

Er det kun DR, eller oplever du samme problem med andre kanaler ?
Bare så vi ved at det er et evt. DR problem og ikke et Plex problem

Den eneste anden jeg har et problem med er The Escapist, men der naegter den helt og aldeles at afspille uanset maengden af tryk. Ellers lader den til fint at virke med andre channels