Dat had ik ook. Ik ben er inmiddels wel achter hoe dat het komt dat Plex alles als Movie ziet (en je dus geen recurring recordings kan inplannen).
Plex moet een episode nummer zien binnen het programma in de XMLTV source om een programma als een serie te behandelen (XMLTV & Categories - #16 by shea9872). De XMLTV die WebGrab+Plus wegschrijft, bevat dit ook wel. Eén van de sites die ik probeerde zorgde voor de volgende output:
<episode-num system="onscreen">E15</episode-num>
Hier blijkt Plex niet mee overweg te kunnen / hij herkent het niet als een episode nummer.
Volgens de XMLTV specificatie zijn er meerdere manieren om dat te doen. De verschillende sites/sources van WebGrab+Plus kunnen dit op een andere manier doen.
Ik heb een test XMLTV bestandje gemaakt en heb de verschillende systemen geprobeerd. De enige die ik werkend heb gekregen is met xmltv_ns (https://github.com/XMLTV/xmltv/blob/master/xmltv.dtd#L370):
<episode-num system="xmltv_ns"> . 15 . </episode-num>
In principe kan WebGrab+Plus ook op die manier de episode nummers wegschrijven, maar dit is afhankelijk van de siteini files. Ik heb geen werkende siteini kunnen vinden die het op die manier wegschrijft helaas.
Ik merk sowieso dat WebGrab+Plus heel veel outdated sources heeft en dat eigenlijk alleen horizon.tv en tvgids.tv werken.
Zelf ben ik ook aan het kijken geweest naar de volgende tool: GitHub - tvgrabbers/tvgrabpyAPI: An xmltv-API for extracting and merging tv programme information from several sources. Deze is nog wel up-to-date met de sources en schrijft de episodenummers ook weg op een manier dat Plex het begrijpt.
Er zitten wel een aantal bugs in, maar heb issues aangemaakt en de maker van de tool gaat daarnaar kijken. (En ikzelf ook als ik de tijd ervoor kan vinden).
Deze tool integreert ook met TVHeadend (als je dat zou gebruiken). Zelf gebruik ik de volgende docker container: GitHub - rsenden/docker-tvheadend-tvgrabpy: linuxserver/docker-tvheadend extended with tvgrabpyAPI. Deze bundelt dus TVHeadend met tvgrabpyAPI. Is vrij eenvoudig om dat dan allemaal draaiend te krijgen. Zit daar wel weer met een ander probleempje wat om de hoek komt kijken; het XMLTV bestand wat uit TVHeadend komt maakt van xmltv_ns ineens xmltv-ns. Daar kan Plex dan weer niet mee overweg… Heb tot nu toe nergens kunnen vinden hoe dat komt. Tijdelijke oplossing: heb een scriptje draaien wat een simpele replace doet van xmltv-ns naar xmltv_ns en dat draait opzich wel.
Maar al met al, al veel uurtjes kwijt geweest en het draait nog niet helemaal vlekkeloos. Erg jammer dat Plex support voor Nederland laat vallen! Zeker omdat we er met het kopen van een Plex Pass ook voor betaald hebben. Ookal was de gids-data voor Nederland niet altijd super en compleet, het was wel erg makkelijk om in te stellen…