"Ett fel har uppstått" ATV2

Hej!

Jag får inte Plex att funka på min ATV2. Har nyaste versionen av Plex på min Mac Mini och nyaste betan installerad på ATV2. Inga problem att hitta server och får upp mina filer fint men så snart jag ska kolla en film eller lyssna på musik får jag felmeddelandet “Ett fel har uppstått. Försök senare”. Har sökt och fler verkar ha problemet men jag hittar ingen lösning.

Jag tror det eventuellt kan vara något problem med ffmpeg, det händer att på Minin så har den kraschat när jag provat. När jag tänker efter, hände det också med PS3MS på slutet.

XBMC funkar på ATV2 om det har någon betydelse (dock börjar krascha sen igår ibland).

Har någon en lösning på mitt problem?

Tjenare

Jag har samma problem som dig sedan ett par dagar sedan, det som du beskriver i första stycket. Allt kommer upp som det skall men när jag väljer att titta på filmen kommer "soöfjädern" som sedan timar ut och jag får "Ett fel har uppstått. Försök senare".
Plex funkar dock som det skall på iPhone, iPad och Macbook som alla kör mot samma PMS som ligger på MacMini. Har testat köra ATV2 båda i trådlöst och LAN läge men det gör ingen skillnad.

Kör med PMS 0.9.1.13-a1a039b

Kul om någon kan komma med några glada förslag :-)

Mvh Roar

Tjena grabbar,

Har ni löst era problem? Om inte, PM a mig så fixar vi det.

//b0bben, Plex ATV utvecklare

Tjenare b0bben

Jo mina problem kvarstår. Har provat att JB:a ATV2 igen, efter en uppgradering, men har jätteproblem med att den laggar samt att den inte visar undertexter. Har du några tips?

Mvh Roar (Göteborg)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.