Får ej Plexconnect att fungera

Hejsan

Jag håller på att slita mitt hår det lilla jag har kvar över detta jag har följt guiden för att installera detta och jag tycker jag får allt att fungera som det bör men när jag väljer trailers så kommer jag bara till ja just det trailers :slight_smile: håller på att bli knäpp.

Jag har en windows 8 och har installerat Plex media server, jag har tagit hem senaste plexconnect via zip filen och jag kör python 2.7 allt enligt guiden på git.

Jag har som jag förstått det inte ändrat nått i nån av filerna i plexconnect utan startar bara upp den som man skall, jag har på min aTV ställt in DNS till min Windows 8. jag förstår verkligen inte vad det är jag missat ?
Jag kör en aTV 3 med program version 5.3

nån som har några tips för jag vill ju verkligen bli en i skaran att använda detta så min aTV för en större mening i vardagen :slight_smile:

Hejsan

Jag håller på att slita mitt hår det lilla jag har kvar över detta jag har följt guiden för att installera detta och jag tycker jag får allt att fungera som det bör men när jag väljer trailers så kommer jag bara till ja just det trailers :) håller på att bli knäpp.

Jag har en windows 8 och har installerat Plex media server, jag har tagit hem senaste plexconnect via zip filen och jag kör python 2.7 allt enligt guiden på git.

Jag har som jag förstått det inte ändrat nått i nån av filerna i plexconnect utan startar bara upp den som man skall, jag har på min aTV ställt in DNS till min Windows 8. jag förstår verkligen inte vad det är jag missat ?
Jag kör en aTV 3 med program version 5.3

nån som har några tips för jag vill ju verkligen bli en i skaran att använda detta så min aTV för en större mening i vardagen :)

Verkar som Apple har gjort något så Plexconnect slutat fungera. Läs denna tråd:
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/79086-when-apple-updates-apple-tv/

Med det sagt... det verkar som det kom en möjlig lösning direkt :)

http://langui.sh/2013/08/27/appletv-ssl-plexconnect/

Håll ögon och öron öppna.

intressant dock funderar jag om det kommer att fungera om jag utför detta på en mac men sedan flyttar filerna till min windows 8 maskin ? men som du säger bara hålla ögon o öron öppna