Får fel titel, samt undrar över undermappar

Jag laddade igår ner en nyare fräschare variant av plex. Trevlig men ej behövlig uppdatering. Den gamla dög fint tyckte jag, men jag hade lyckats trolla bort youtubemöjligheten efter att ha tagit bort bundlen. Så startade från scratch.

Jag är lite bevandrad inom plex men långt ifrån duktig. Till att börja med har jag en massa filmer under “tv shows” som felaktikt döpts till en tvserie-liknande fil. Jag har “unmatchat” dem men kan inte flytta dem därifrån till “movies”

Sen undrar jag om man kan skapa en samlingsmapp i “movies” tex julkalender, den behöver inte ta upp 24 platser i movies, bäst hade varit om den tog en plats, som man öppnar och där finns 24 filer. Vad jag sökt mig till verkar det inte som att detta går? Alternativet hade varit att lägga den i “tv-shows” men barnen tittar mest i “movies” plus att även om jag lägger den i “shows” så tar den plats under movies.

Om det finns en FAQ kring hur pms funkar och hur man ställer in den för att passa ens behov så är jag tacksam för länk!

Stort tack på förhand!

Du bör nog alltid ha olika mappar för TVSerier och filmer scannrarna kommer inte leta på rätt ställe efter metadata ifall du inte har det så.
Skulle nog rekomendera att du kollar in SickBeard och Couchpotato som hjälp för att sortera filerna i mappar det underlättar ganska mycket.

Här kan du läsa på lite om namnsättning/katalog struktur:

http://wiki.plexapp.com/index.php/Media_Naming_and_Organization_Guide

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.