förstått att man måste döpa om sina filmer, så jag har någon fråga angående det.
Om jag har en mapp med mina filmer, ska alla filmer ligga löst i den mappen eller kan man ha en mapp för var film i mappen filmer(ex. filmer/The Hangover - 2009/The Hangover - 2009.avi) (så plex hittar alla filmer)?
Sen har jag varit slarvig och inte sparat på mina texter jag fått till mina filmer,
skulle vilja ha textning nu, finns det någon autonedladding i plex som gör detta precis som på fanarten mot imdb?
Och när jag döper om mina filmer så tappar jag infon för att hitta rätt textning, blir svårt och hitta textning manuellt då, ska jag ladda ner all text innan jag döper om i så fall?
Funkar Xbmc Remote till plex eller finns det någon liknande?
Angående mapparna kan du göra vilket som tror jag, jag har alla filmer i samma mapp då jag inte behöver flytta dem utan de ligger där de ligger tills jag inte vill ha dem längre. Mer ordning än så behövs inte.
Om du använder Medistream eller Aeon, (kanske även funkar med andra skins) så finns det ett script du lägger in som söker efter undertexter på nätet, kolla denna länk [Open Subtitles](http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/9234-subtitle-download-scriptopensubtitles-osd-working-on-plex/page__hl__subtitles)
Döp inte om filerna om du inte behöver, jag kör efter "mappnamnet" på mina filmer och kör alltid punkt istället för mellanslag mellan orden, det funkar kanon.
XBMC remote funkar men personligen så föredrar jag [Snatch](http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/6317-plex-remote-plugin-for-iphone-app-snatch/page__hl__snatch), där har du även "skins" för Plex.
Har börjat lägga in filmer i plex nu, döper dom utefter imdb och CD1/CD2 för dom filmer med två filer, men när jag laggt in några nya filmer i mappen jag har som källa och uppdaterar bibliotek i plex kommer flera filer av samma film upp på infolistan och bara en går att spela, någon som vet hur man ska göra för att få allt och bara vara en fil(film) igen?
Jag döper mina filmer/serier med CD1 och CD2. Då blir de bara 1 fil i Plex.
T.ex.
Filmnamn.xvid.grupp.CD1.avi
Filmnamn.xvid.grupp.CD2.avi
Det med att du har dubbla filmer i Plex kan ha att göra med om du har tagit bort en film och lagt till igen eller om du har döpt om en film som redan var laddad.
När du ska radera något ur biblioteket så måste du dels radera filmen i Plex och sen även radera den i datorn, om du inte raderar/flyttar den från hårddisken så kommer den “scrapeas” igen nästa gång du startar Plex.
Du behöver inte radera allting utan de filmer som funkar kan du ha kvar.
För att ta bort en film från Plex så går du in i movies/biofilmer klickar dig fram till filmen du vill ta bort, klickar på C eller håller in menu knappen på din AR, och väljer radera från biblioteket.
Hur tar jag bort filmer på plex. Alltså på en Macbook pro. Trycker på c men de kommer bara fram att ja kan markera den som visad eller information om filmen. Det står inget om att ta bort eller radera filmen. Filmen är raderad ifrån film mappen på mina dokument!