hittar inte alla filmer

Hej!

Har haft plex i ett tag nu och det har fungerat väldigt bra fram till nu! Plex hittar inte längre de filmer jag lägger in i mappen där alla andra filmer ligger. Lade in 8 avsnitt av en serie i mappen innan idag och den hittar sju av avsnitten men inte avsnitt 6, som visserligen skiljer sig lite i namnet från de övriga, men har även testat fyra andra filmer och plex hittar inte de heller.

Skulle vilja ha hjälp med detta och då jag inte är jätte teknisk behöver jag nog ha det ganska grundligt förklarat för mig!

Filmer med liknande fil-typer fungerar om det är till någon hjälp och sitter med en macbook om det spelar någon roll!

tack på förhand! 

Hej!

Har haft plex i ett tag nu och det har fungerat väldigt bra fram till nu! Plex hittar inte längre de filmer jag lägger in i mappen där alla andra filmer ligger. Lade in 8 avsnitt av en serie i mappen innan idag och den hittar sju av avsnitten men inte avsnitt 6, som visserligen skiljer sig lite i namnet från de övriga, men har även testat fyra andra filmer och plex hittar inte de heller.

Skulle vilja ha hjälp med detta och då jag inte är jätte teknisk behöver jag nog ha det ganska grundligt förklarat för mig!

Filmer med liknande fil-typer fungerar om det är till någon hjälp och sitter med en macbook om det spelar någon roll!

tack på förhand! 

Hej med dig, eller Hejsan ;)

Håber du prater en litten danska her...

Dit problem er nok, at du ikke har navngivet (Rette namn) for dina film....

Check min signatur for "Naming Guide!"

IFran Hinsidan

Tommy

Jag har försökt döpa om filen men hittar ändå inte den, vet inte om jag gör rätt.

Filen heter Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi

har provat döpa om den till Hart.of.Dixie.S02E02.avi

är det rätt eller ska jag döpa om den annorlunda?

kan även tillägga att filen ligger "löst" i mappen som är kopplad till plex, den ligger inte i en "egen" mapp!

kan även tillägga att filen ligger "löst" i mappen som är kopplad till plex, den ligger inte i en "egen" mapp!

Dette er fejlen ;)

I naming guide står dette:

https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/200220687-Naming-Series-based-TV-Shows

Så du skal i roden af din TV-Section have en mapp struktur ved namn "Hart of Dixie/Season 02/Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi"

/Tommy

det här filnamnet fungerar hart.of.dixie.302.hdtv-lol.mp4 

och den här filen fungerar inte heller hart.of.dixie.s03e06.hdtv.x264-2hd.mp4

om det kan vara hjälp och dem ligger i en egen mapp

Kan även säga att jag har andra filer som ligger själva utan att ligga i någon mapp och de fungerar utan problem :)

Kan även säga att jag har andra filer som ligger själva utan att ligga i någon mapp och de fungerar utan problem :)

Ændre ikke på det fact, at du ikke overholder standarden.

Prøv nu at lave den forslåede mappe struktur, og rescan

/T

Dette er fejlen ;)

I naming guide står dette:

https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/200220687-Naming-Series-based-TV-Shows

Så du skal i roden af din TV-Section have en mapp struktur ved namn "Hart of Dixie/Season 02/Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi"

/Tommy

Döpte mappen som du sa och lade filen i den och sen klickade jag på update library men det fungerar ändå inte :S

Mappen heter Hart of Dixie/Season 02/Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi

och filen heter Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi

och plex hittar ändå inte den :S

Mappen heter Hart of Dixie/Season 02/Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi

och filen heter Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi

och plex hittar ändå inte den :S

Tjena,

Mappen skall heta.. Hart of Dixie/Season 02/

Där under lägger Du episoder (filer)  .... S02EX ....

Janson

okej så mappen ska heta  Hart of Dixie/Season 02/ och filen ska heta Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi ?

Korrekt

Sent from my GT-I9505

okej så mappen ska heta  Hart of Dixie/Season 02/ och filen ska heta Hart.of.Dixie.S02E02.SWESUB.HDTV.XviD-BeTonGBarN.avi ?

Yepp..

Det är skillnad på filmer och TVserier.

Filmer ska ha "filnamn (årtal)", medans TVserier ska vara som i inlägg #11.

De ska även ligga i rätt avdelning i PMS, dvs filmer under Movies och TVserier under TV-Series.

Och det måste tilläggas att filmer och serier inte får ligga i samma mapp heller.

Såhär har jag filmerna:

/NAS/Media/Movies/ (<år>)/.avi

Och så här har jag serierna:

/NAS/Media/TV Shows//Season 1/ s01e01.mkv

Det jag fetmarkerat är den mappen jag berättat för sektionen att den ska hålla ögonen på för att hitta filmerna/serierna.

Och lite reklam:

https://forums.plex.tv/topic/87745-find-unmatched-items/

Denna plug-in kan hitta saker som saknas från ditt Plex databas

Ifran Hinsidan

Tommy

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.