Får inte mitt plex server att bli online!

Hej! 

Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa! 

Problemet är att jag inte får min server att bli online jag har läst en del både har på här och andra sidor bland annat löst wiki sidan som finns. och kommit fram till att jag måste ställa in min router manuellt men jag fattar fan inte hur jag ska göra det!

Så hoppas det finns någon har som kan förklara för mig hur jag ska göra!?!

Jag har en Zyxel P-2812 router från BBB

Servern ligger på en dator med Windows 7!

Är det något mer ni behöver vet så säg till så följer jag upp med mer info!

Tack på för hand!  

Hej! 

Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa! 

Problemet är att jag inte får min server att bli online jag har läst en del både har på här och andra sidor bland annat löst wiki sidan som finns. och kommit fram till att jag måste ställa in min router manuellt men jag fattar fan inte hur jag ska göra det!

Så hoppas det finns någon har som kan förklara för mig hur jag ska göra!?!

Jag har en Zyxel P-2812 router från BBB

Servern ligger på en dator med Windows 7!

Är det något mer ni behöver vet så säg till så följer jag upp med mer info!

Tack på för hand!  

Ser att många i forumet har haft problem med just Zyxel. Vet ej varför.

Är du säker att du bara att en router? Några löste det när dom insåg att dom faktiskt hade en router till som de var tvungen att portforwarda.

Ser att många i forumet har haft problem med just Zyxel. Vet ej varför.

Är du säker att du bara att en router? Några löste det när dom insåg att dom faktiskt hade en router till som de var tvungen att portforwarda.

aa jag har bara en router, jag har läst och vad jag kan förstå måste jag brygga och ställa in porten manuellt typ men kan inget sån så vet inte hur jag gör? :P

1. Gå till din Zyxels gränssnitt. Du skriver in ditt gateway IP i en browser för att komma dit.

2. Väl därinne går du till Network/NAT/Portforwarding.

3. Därinne väljer du i en dropdown som är märkt "Service Name", välj "User Define" i den dropdownlistan.

4. Nu hamnar du i "Rule Setup". I första fältet som heter Service Name så skriver du typ "myPlex". Se också till att "Active" boxen är iklickad.

5. I andra och tredje fältet som heter "Start port" och "End port" skriver du till exempel:

32400

6. I "Server IP address" fältet skriver du in IP-numret som din dator med PMS har. Du skriver alltså det interna IP-numret som förmodligen börjar på 192.168.

7. I port translation-delen tror jag du inte behöver göra något alls.

8. Klicka på "Apply"

9. Gå till din PMS-inställningssida och klicka på "myPlex" i menyn till vänster. Fyll i ett manuellt port-nummer som är samma som du skrev i punkt 5. Alltså 32400 om du valde just det.

Nu ska det fungera.

Tack för snabb o bra hjälp!:slight_smile:

Har nu kört min server ett tag och funkar hur bra som hällts!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.