Hallå!
Jag sitter med en Mac Mini som är koppad till ett Zyxel 2602 modem. Bedbandsbolaget är leverantör.
När jag ska aktivera min delning på inställningarna i Plex Server, säger den: Failed to map ports, Upnp discovery failed.
Jag har precis satt igång med Plex och har för mig att det fungerade när jag satte igång här om dagen.
Riktigt novis på detta, så var inte rädd för att vara övertydlig.
Väldigt tacksam för svar.
Mvh Magnus
Hej och välkommen till forumet!
Om din router inte stödjer NAT-PMP eller Upnp så måste man manuellt ställa in en port forwarding. Här är länken till en port Forwarding manual för din router:
http://www.bredbandsbolaget.se/published_images/Portforward%20i%20Zyxel%202602.pdf
Läs igenom hela, men det du ska göra är en User Defined och sätta samma port som du manuellt väljer i PMS preferences. Alltså på alla ställen där det står något om en port så skriver du likadant som du valde i PMS preferences. Välj ett högt portnummer. T.ex. 34777.
Hojta till om du inte får det att funka.
Tsck för snabbt svar.
Jag har försökt med det ett par gånger. Man ombeds att skriva in en IP-adress. Vilken är det som ska skrivas in?
Ser man det i os-lion eller i plex?
Man ser det i Lion. Gå in i Systeminställningar och klicka på Nätverk. Där ser du vad din Mac har för internt IP. Vanligtvis så har man ett 192.168.xx.xx nummer där.
ok!
Då har jag gjort rätt med den biten men i detta läge säger den att plex failed to connect to server.
Det blir grönt för mapped on port men sen rött efter det.
Jag har även ny provat med att ansluta datorn direkt till bredbandsuttaget. Samm text kommer ändå ang Upnp.
Kan du ta en screenshot av myPlex-inställningarna du gjort i PMS så ska jag ta mig en ■■■■ om allt ser rätt ut.
Antar att du menar detta fönster?
Är väldigt tacksam för hjälpen.
Då du kör manuell port (som du gör på din bild som heter "med portforward.tiff") så ser man att myPlex inte kan kommunicera med din dator.
Med 99%s sannolikhet så har du inte gjort helt rätt då du ställde in portforward i din router. Kan du ta en screenshot av de inställningarna du gjorde i din router oxå?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.