Undertexter på ATV2

Har fått ordning det mesta med plex nu och gillar det starkt.

Stötte dock på ett märkligt problem idag, har 2 nya filmer (Contagion.2011.720p.BluRay.X264-AMIABLE) är en av dom. va jätte sugen på att kolla på dom.

Plex hade laddat ner srt från s4u men ingen av texterna funkar jätte konstigt kolla jag i klienten på min windows dator så fungerar det vad kan det vara för fel?

helt stört är det 2 har fler andra mkv filer och dom fungerar utan problem.

Det är möjligt att s4u har undertexter som inte stöds helt ut i transcoding-processen (som används då det skickas till iOS-enheter såsom ATV2 eller iPhones). Om du tar hem exakt samma undertext-fil (från sajten istället för via agenten, funkar det då? Alltså om du lägger filen brevid videofilen och döper den till "Contagion.2011.720p.BluRay.X264-AMIABLE.eng.srt". Efter att du gjort en "refresh metadata" så ska två undertexter kunna väljas i filmen. Välj då den engelska istället för den svenska. Funkar det då?
Om det inte gör det, då är det garanterat så att undertexten på sajten inte stöds ordentligt. Vad man då kan göra är att köra den genom SubCleaner (om man har en Mac). Den korrigerar "trasiga" undertexter.

EDIT: Om man har en Windows-dator så vet jag inte vilken app man kan köra för att reparera undertext-filer, men Googla lite, bör finnas något bra.

löste problemet genom att bränna in filen i filmen =)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.