findes der sted om hvilke filer der er supporterede af plex, og er det plex media server som bestemmer hvad jeg kan afspille??? altså hvis jeg køre Plex client på en samsung bluray afspiller og Plex media server på en nas, så er det afgørende for hvad jeg kan afspille Nas’en eller er det blot hvad plex media server kan trække???
Hej Scouzer.
Da det er din Plex Media Server (PMS) der står for at levere materialet beror det på den, dvs din NAS, hvad du kan afspille.
NAS som PMS, har en del begrænsniger omkring brug af kanaler (DR, YouSee, headweb, etc) samt DVD/BD images, idet ingen af dem vil virke (Se mere her).
Generelt kan du dog godt regne med at der er support for de mest brugte codecs, så som mp4, avi, mkv (er til gengæld ret sikker på at windows media ikke virker, da det jo er meget windowsafhængigt)
Filer med kopibeskyttelse kan du nok heller ikke afspille.
Omkring klienten, tror jeg du skal stille spørgsmål inde i den gruppe der står for udviklingen, her på plex forum, da samsung klienten ikke er en officielt klient, udviklet af plex teamet, men af brugere af plex.
men… idéen bag plex er at PMS spytter en stream ud som kan læses af alle typer klienter (googleTV, LG, iOS, osx, win, android, etc.) , så sådan generelt set er det din PMS der kommer til at arbejde mest.
Du kan evt se om du kan finde noget mere her, på Plex’s wiki omkring OSS/FAQ
tusind tak for svaret
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.