Film Formaat En Download

G’avond,

Ik ben nog vrij clean in plex, maar wil mij wel verder ontwikkelen in deze mediacenter-software…op mijn nwe macmini 2.53

Nu wil ik films downloaden en is mijn vraag, is er een bepaald formaat wat het beste in plex werkt??

en zijn er hier ook gebruikers die dit doen met nieuwsgroepen, openftp en evt. aangevuld met een RSS reader…?

Zo ja, welke zijn volgens jullie aan te raden voor de mac en plex?

ik gebruik m’n dedicated mini voor plex en als nieuwsgroepen downloadmachine. hiervoor vind ik sabnzbd+ geschikt, maar er zijn ook andere programma’s uiteraard.

sabnzbd+ download, pakt uit en verplaatst de bestanden automatisch naar de betreffende map op m’n drobo (films naar de filmdirectory etc.).

RSS readers gebruik ik hiervoor niet. ik kijk op verschillende NZB sites en openFTD gebruik ik ook. NZB’s verplaats ik naar m’n dropbox NZB-map, sabnzbd+monitored diezelfde map en start de downloads automatisch.

Ik ben zelf vooral van de TV series. Om deze automatisch te downloaden gebruik ik Automatic + RSS feeds (van bt-chat) + Transmission (torrents dus).

Automatic checkt elk uur de RSS feeds op nieuwe afleveringen van door mij ingestelde TV series en download de .torrent naar een specifieke map.

**Transmission** is zo ingesteld dat het de map waarin Automatic de .torrent's plaatst in de gaten houdt en de download start op het moment er een nieuwe .torrent is.

Beste kwaliteit zijn natuurlijk de 720p / 1080p versies. Als je genoeg ruimte hiervoor hebt dan zou ik daarvoor gaan.

Maar niet alle nieuwe films zijn meteen in deze formats te downloaden.

Het downloaden kan op tientallen manieren, torrent, nieuwsgroepen etc… in de loop van de tijd ben ik toch overgestapt op rapidshare files. Kost wel op maandbasis een aantal euro’s maar je hebt constant dezelfde maximale!! downloadsnelheid (via jdownloader kun je de bestanden downloaden en laten uitpakken).

succes

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.